عنوان فارسی مقاله: | اثرات ایمنی از منحنی افقی و ترکیب درجه در بزرگراه دو خطه روستایی |
عنوان انگلیسی مقاله: | Safety Effects of Horizontal Curve and Grade 2 Combinations on Rural Two-Lane Roads |
چکیده
اثرات ایمنی منحنی افقی و درجات بزرگراه ها به طور جداگانه اندازه گیری شده اند، اما در حال حاضر چگونگی عملکرد منحنی افقی و تداخل درجات مشخص نیست.
در حالی که اولین نسخه از کتابچه ی راهنمای AASHTO ایمنی برزگراه (HSM) عوامل اصلاح تصادفات (FCS) برای اثرات ایمنی انحنای افقی و درصد درجات در بزرگراه های دوخطه روستایی را فراهم می کند هیچ روشی برای بررسی برهم کنش بین اثرات وجود ندارد. به عبارت دیگر در روش HSM برای بزرگراه دو خطه روستایی اثر ایمنی از یک منحنی افقی مشابه همان است که در سطح جاده یک درجه مستقیم است یا در یک منحنی عمودی واقع شده است. محققان همیشه فرض می کنند فعل و انفعالات بین اثرات ایمنی محور های افقی و عمودی وجود دارد، اما این در یک فرم برای پیش بینی های ایمنی مفید نشان داده نشده است.
خلاصه نتایج حاصل از این مقاله برای اندازه گیری اثرات ایمنی پنج نوع از ترکیبات ترازافقی و عمودی براساس داده های سیستم اطلاعات ایمنی بزرگراه واشنگتن (HSIS) و سوابق تصادف از سال 2003 تا سال 2008 انجام شده است. یک مجموعه ای از مدلهای پیش بینی ایمنی برای آسیب های مرگبارو آسیب های ویژه (PDO) تصادفات حاصل شده است. برای ارائه ی نتایج دریک فرم مناسب برای ملحق شدن به کتابچه ی راهنمای ایمنی بزرگراه AASHTO نمایش عوامل اصلاح تصادف نسبت عملکرد ایمنی سطح مماس شده از این مدلها برای هریک از پنج ترکیب توسعه داده شده است.