عنوان فارسی مقاله: تئوری ماتریس تصادفی و بهینه سازی موجودی اوراق بهادار در بورس مراکشی


عنوان انگلیسی مقاله:

Random matrix theory and portfolio optimization in Moroccan stock exchange



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تئوری ماتریس تصادفی و بهینه سازی موجودی اوراق بهادار در بورس مراکشی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

1 – مقدمه

بازار ها به دلیل جهانی سازی مالی به طور بیشتر و بیشتری به هم متصل و پویا شده اند . از اینرو ، سرمایه گذاران بایستی از روش هایی استفاده کنند که برگشتی های سرمایه مورد انتظار اشان را در این بازار ها به حداکثر می رسانند . درانجا روش های بیشماری برای این هدف وجود دارند که معروف ترین این روش ها مدل مارکوویتز می باشد ]1[ . ریسک و برگشتی های سرمایه مورد انتظار بر اساس انحراف استاندارد و ارزش برگشتی های سرمایه مورد انتظار از طریق این مدل تخمین زده می شود . دیگر روش ها برای اداره کردن و بهینه سازی سنهام مطرح گردیدند . به نظر می رسد که همبستگی یک جزء مهم برای بررسی مدیریت سهام می باشد ؛ ما بایستی دارای روشی برای درک فعل و انفعالات بین ماتریس های برگشتی های سرمایه باشیم . روش های بیشماری برای بررسی همبستگی متقابل میان مجموعه ها پیشنهاد گردیدند ] 2-6 [ . گذشته از این ، همبستگی متقابل در میان چندین سری مالی بررسی گردید ] 6-13[ .

ما در این مقاله به روش جالب دیگر علاقمند می شویم که تئوری ماتریس تصادفی ( RMT) نامیده شد و برای بررسی همبستگی های متقابل بین سهام یک مجموعه اوراق بهادار استفاده می گردد . این روش در فیزیک هسته ای توسط ویگنر استفاده گردید ]14[ . همچنین روش توسط دایسون و مهتا ] 15[ برای توضیح سطوح انرژی هسته پیچیده استفاده گردید]16[ .