عنوان فارسی مقاله: | اعتبار سنجی متقابل ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده (CBBE) با برچسب خصوصی در کشور اسپانیا |
عنوان انگلیسی مقاله: | A Cross Validation of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) with Private Labels in Spain |
نمونه متن ترجمه
چکیده
در سالهای اخیر تعداد متعددی از مدلهای ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری (CBBE) و شاخصهای ارزیابی در ادبیات و مبانی نظری نام/علامت تجاری ارائهشده است. بههرحال، ارزیابی و بررسی ارزش ویژه برند در حوزه برند خصوصی (PL) از محدودیتهای بالایی برخوردار است. این پژوهش در تلاش است تا اعتبار دو مدل برتر CBBE را که از سوی افرادی ازجمله Yoo و Donthu (2001) و Nam، Ekinci و Whyatt (2011) با یکدیگر مقایسه کند. بهمنظور آزمون مدلها و یک مقایسه تطبیقی، پژوهش حاضر دادههای پژوهش را از 236 پاسخدهنده که در ارتباط با برچسبهای بخش خصوصی در اسپانیا بودند، جمعآوری کرد. فهرستی از 30 عدد مدل و پوشاک ورزشی با برچسبهای خصوصی به پاسخدهندگان ارائه شد. این برندها /نامهای تجاری به مغازههای خردهفروش که در آن به فروش میرسند، ارتباطی ندارند. نتایج پژوهش حاضر حاکی از این است که مدل بسط دادهشده CBBE که از سوی Nam و همکاران (2011) و Ciftci، Ekinci و Whyatt (2014) ارائهشده است از پایایی بالایی برخوردار بوده و معتبرتر از مدل Yoo و Donthu برای ارزیابی برندهای تجاری خصوصی میباشد. همچنین در پایان این مطالعه توصیهها و پیشنهادات کاربردی مدیریتی ارائه خواهد شد.