عنوان فارسی مقاله: |
تنظیم (صف بندی) بین مدل تجارتی و استراتژی تجارتی و سهیم بودن در عملکرد: شواهد تجربی از سرمایه گذاری ICT تونس |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Alignment between business model and business strategy and contribution to the performance: Empirical evidence from ICT Tunisian venture |
چکیده
توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ظهور بازارهای جدید، افزایش تجارت بین کشورها، چالش های توسعه پایدار، عدم قطعیت رو به رشد در اقتصاد جهانی، به تغییرات ریشه ایی در رویکرد مدیریت کسب و کار منجر شده-اند. تجارت ها باید فرصت ها را در بربگیرند، هدف و اهداف را توضیح دهند و عملیات آیند ه شرکت را با طراحی، مدل سازی، ارتباط منطقی برای انسجام پروژه پیش ینی کنند. این مدل، مدل کسب و کار نامیده می شود. چالش اصلی این مطالعه، ارزیابی تنظیم بودن استراتژی کسب و کار و مدل کسب و کار به عنوان یک عامل احتمالی جدید خواهد بود که ساختار معامله را برای دستیابی به عملکرد دربرمی گیرد. اطلاعات جمع آوری شده از سرمایه گذاری 220ICT، وجود یک رابطه قوی بالاتری را نسبت به رابطه مستقیم بین مدل کسب و کار و عملکرد سازمانی تایید می کند. این نتیجه، اهمیت هماهنگ سازی مدل کسب و کار را با استراتژی برای توضیح عملکرد سازمانی بهتر نشان می دهد. مدل این مطالعه، به کارآفرینان اجازه می دهد تا از مسائل مربوط به
کارآفرینی فناوری، برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف مدل کسب و کار فعلی و تصمیم گیری درست برای ایجاد و ارائه بها برای برقراری یک مدل کسب و کار مجزا در یک محیط آشفته مطلع شوند.