عنوان فارسی مقاله:

تاثیر فرآیند آموزش و نظارت بر عملکرد درسی دانش آموزان دبیرستانی ایالت «ریورز» نیجریه

عنوان انگلیسی مقاله:

THE INFLUENCE OF INSTRUCTIONAL PROCESS AND SUPERVISION ON ACADEMIC PERFORMANCE OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS OF RIVERS STATE, NIGERIA


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تاثیر فرآیند آموزش و نظارت بر عملکرد درسی دانش آموزان دبیرستانی ایالت «ریورز» نیجریه و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
این مقاله به این منظور طراحی شده است که تعیین کنند آیا فرآیند آموزشی و نظارت هیچ تأثیر قابل اندازه گیری بر روی عملکرد درسی دانش آموزان دبیرستانی منطقه حکومت محلی «دگما» «دلگا» ایالت «لاریورز» نیجریه دارد یا نه چهار پرسش تحقیق وسه فرضیة صفر ارائه شده تا یک استنتاج منطقی را انجام دهد . یک پرسشنامه تحقیق ساختار یافته ای بر مبنای یک اندازه نمونه هفتاد و هفت(77) معلم دبیرستان در ناحیة حکومت محلی «دگما» مورد ارزیابی قرار گرفت . داده هایی که از پرسش های تحقیق و فرضیات صفر بدست آمده بود با t تست مستقل آماری و اریانس های متمرکز و غیر متمرکز و آماره های همپوشی گشتاور ضرب پیرسون (پیرسون r) مورد ارزیابی قرار گرفت . نتایج تحلیل داده ها نشان داد که نظارت آموزشی منظم تأثیر جایگاه قابل توجهی در عملکرد دانش آموزان دارد و نظارت آموزشی رابطه قابل توجهی با فرآیند آموزشی دارد و مسأله آموزشی رابطه مهمی با نظارت آموزشی دارد و روشهای آموزشی کلاس معلمان ، در عملکرد دانش آموزان دبیرستانی ، تفاوت قابل توجهی دارد در حالی که اجرای آموزشی هیچ جایگاه قابل توجهی نظارت کلاس معلمان ندارد و نظارت آموزشی در رابطه با نظارت کلاسی هیچ گونه رابطه مهمی ، با برنامه آموزشی و طرح برنامه آموزشی دبیرستان ها در «دلگا»ندارد . بر مبنای یافته ها برای توسعة فرآیند آموزش و نظارت آموزشی و تقویت و بهبود عملکرد آموزش دانش آموزان دبیرستانی در منطقه حکومتمحلی «دگما» در ایالت «ریورز » نیجریه بدست آمده است ، توصیه هایی ارائه شده است .