عنوان فارسی مقاله:

ساخت لوله های کامپوزیتی مس / آلومینیوم با فرآیند اتصال چرخشی: آزمایشات و مدل سازی

عنوان انگلیسی مقاله:

Fabrication of copper/aluminum composite tubes by spin-bonding process: experiments and modeling



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی ساخت لوله های کامپوزیتی مس / آلومینیوم با فرآیند اتصال چرخشی: آزمایشات و مدل سازی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
هدف از این کار تولید که لوله کامپوزیت مس / آلومینیوم دو لایه جدار نازک با فرآیند اتصال چرخشی است. این فرآیند برای اتصال لوله آلومینیوم به لوله مس با کاهش ضخامت 20 تا60٪ و درجه حرارت های فرآینــــد °C25، 130°Cو °C230 است.استحکام اتصال با استفاده از آزمون لایه برداری - T اندازه گیری شد و رابط اتصال توسط متالوگرافی و اسکن میکروسکوپ الکترونی (SEM) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که پس از کاهش ضخامت آستانه در حدود 30٪، استحکام اتصال همراه با میزان تغییر شکل افزایش یافته است.مطالعه سطح شکست سطح پوست توسط SEM تایید می کند که فیلم اکسید مس به شیوه ای برشی در طی تغییر شکل شکسته می شود. استرین های برشی شدید در طول فرآیند اتصال چرخشی اعمال می شوند که در واقع آن را برای اتصال مس به آلومینیوم مناسب می سازد.بر اساس این نتایج، استحکام اتصال به دست آمده در دماهای بالاتر کاهش می یابد. این امر نشان داده شده است که شکل گیری لایه بین فلزی ترد و شکننده در رابط در درجه حرارت های بالا منجر به کاهش استحکام اتصال می گردد.
علاوه بر آزمایشات، روندی پیشنهاد شده که از طریق آن محاسبه طول اتصال از طریق مقایسه شبیه سازی های FEM و آزمایشات ممکن خواهد بود. بر اساس این محاسبات و ساز و کار اتصال، مدل استحکام اتصال توسعه یافته و به وسیله آزمایشات تایید شده است.