عنوان فارسی مقاله: |
درک تاثیر رنگ برند (علامت تجاری) بر تصویر برند: یک رویکرد تفکیک ترجیح |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Understanding the impact of brand colour on brand image: A preference disaggregation approach |
چکیده
نقشی که رنگ در درک یک برند توسط مشتری ایفا میکند چیست؟ چگونه میتوان نقش شناختی راکه رنگ در تعیین درک یک مارک تجاری ایفا میکند را بررسی کرد؟ برای پاسخ به این سوالات ما روش تفکیک ترجیح بر اساس " حمایت تصمیم گیری چند معیاره" را پیشنهاد میکنیم. ما مدل اجماع معیارها را تعیین میکنیم که زیربنای ترجیح کلی یک برند با توجه به ویژگی تصویر هر برند است. این روش پیشنهادی، از الگوریتم مشهور UTASTAR الهام گرفته است ، اما برخلاف صورت بندی اصلی، آن ، اولویت ها(ترجیحات) را با استفاده از توابع ارزشی غیر یکنواخت ارائه می دهد. این روش برای پایگاه داده برندهایی به کار رفته است که بر اساس ویژگی های تصویری هر برند رتبه بندی شده اند. برای هر ویژگی تصویر ی برند، توابع ارزش نهایی ناهمگن از هر جزء رنگ برند به طور جداگانه بدست آمده است. این تابع ها حاوی تقارن میان هر جزء رنگ و هر ویژگی تصویر برند، به شیوه ای قابل درک است.