چکیده

      این مقاله, مقدمه ای به یک رویکرد طبقاتی در قوانین بین المللی ارائه می دهد. تز "مرگ کلاس" را به چالش می کشد و در مورد ارتباط دائمی مقوله “طبقه” استدلال می کند. در میان چیزهای دیگر، بحث این است که مقوله “طبقه”, بدون حذف تقسیمات جنسی و نژاد رده بندی می شود. با توجه به ظهور یک تشکیلات اجتماعی جهانی، این مقاله ادعا می کند که یک طبقه سرمایه داری فراملی در حال شکل دهی به قوانین و نهادهای بین المللی در دوران جهانی سازی است. این امر خواستار پیوند دادن انتقاد طبقاتی از قوانین و نهادهای معاصر با ایده و شیوه های مقاومت است و در این زمینه، معنای بین المللی گرایی و مبارزه طبقاتی را برای یک طبقه در حال ظهور مظلوم فراملیتی را در نظر می گیرد. این مقاله با معرفی مزایای یک رویکرد طبقاتی در قوانین بین المللی به نتیجه گیری می رسد.

1. مقدمه

      این مقاله, مقدمه ای بر رویکرد طبقاتی به قوانین بین المللی ارائه می دهد. اگرچه تحقیقات حقوق بین المللی جریان اصلی (MILS) برای کمک به درک حقوق بین الملل معاصر (CIL) بسیار مفید است، تمرکز انحصاری آن روی کشورها، بازرسی جدی از گروه های اجتماعی و طبقاتی که بر سیاست های دولت تاثیر می گذارد و اغلب عوامل اصلی و سودمند رژیم های حقوق بین الملل را مسدود می کند.

      در مقابل، یک رویکرد طبقاتی به حقوق بین الملل, در کنار دولت ها, روی گروه ها و طبقات اجتماعی تمرکز می کند که به قوانین بین المللی شکل می دهند و از نظر تاریخی به آنها شکل داده اند که ما را قادر می سازند تا شکاف های مهمی را در درک فرایند ساخت و اجرای قانون بین المللی، از جمله موقعیت وکلای بین المللی در نظام بین المللی پر کنیم. یک تمرکز طبقاتی، به نحوی متفاوت، وکلای بین المللی را قادر می سازد که رشته حقوق بین الملل را مانند افراد دست اندرکار مورد توجه قرار دهند.

-این مقاله در نشریه EJIL منتشر شده و ترجمه آن با عنوان حقوق بین الملل در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Prolegomena to a Class Approach to International Law