چکیده

        مهاجرت زنده ماشین مجازی یک ابزار حیاتی برای مدیریت پویای منابع در مراکز داده فعلی است. تکنیک های بسیاری برای رسیدن به این هدف با حداقل وقفه در امر سرویس دهی توسعه یافته اند. در این مقاله یک پیش نویس از مهاجرت زنده VM با استفاده از مدل محاسباتی حافظه مشترک توزیع شده (DSM) ارائه میشود. که به وسیله دو گره محاسباتی یکسان برای ایجاد معماری خدمات محیطی یعنی زیرساخت های مجازی سازی، سرور ذخیره سازی مشترک و DSM و خوشه (HPC) با کارایی محاسباتی بالا راه اندازی میگردد. چارچوب سفارشی DSM براساس یک به روز رسانی حافظه Grappa با زمان تاخیر کم می باشد. خوشه HPC با کتابخانه های OPENMPI و MPI از موازی سازی و موازی سازی خودکار حجم کار با استفاده از گره های محاسباتی پردازنده ها پشتیبانی میکند.DSM به پردازنده های خوشه اجازه می دهد تا به صفحات مشابه حافظه دسترسی داشته و در نتیجه به روز رسانی داده حافظه بر اساس به روز رسانی های ویژگی های محلیت کمتر باشد، که باعث کاهش حجم داده منتقل شده در شبکه می گردد. این مدل  بهبود خوبی در معیارهای مهاجرت زنده VM بدست آورده است. زمان خرابی در زمان بیکاری ویندوز VM 50% و در زمان بیکاری لینوکس اوبونتو 66.6% کاهش یافته است. به طور کلی، این مدل نه تنها باعث کاهش مدت زمان خرابی و مقدار کل داده های ارسال شده میشود، بلکه معیارهای دیگری مانند مجموع زمان مهاجرت و کارایی نرم افزار را کاهش نمیدهد.

1. مقدمه و کارهای پیشین 

        روند مهاجرت زنده ماشین مجازی (VM) از سرویسهای عمده ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات ابری مدرن است. می توان آن را به عنوان انتقال وضعیت ماشین مجازی (VM) تعریف نمود، در حالی که همچنان در حال اجرا و سرویس دهی به مشتریان از یک ماشین فیزیکی به دستگاه فیزیکی دیگر بدون هیچگونه اختلال دسترسی می باشد. 

        وضعیت VM به طور پویا در طول پروسه مهاجرت زنده تغییر میکند. در نتیجه خدمت رسانی زنده به مشتریان، این تغییرات وضعیت حافظه، رجیسترها و وضعیت پردازنده مجازی VM  (vCPU) و وضعیت شبکه را تحت تاثیر قرار میدهد. برای انتقال امن این سه فضای کاری در حالی که همچنان VM در حال اجراست، باید این تغییرات را به یک شکل منسجم تا زمانی که شرایط توقف رخ دهد، ارسال نمود.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان حافظه مشترک توزیع شده در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Distributed Shared Memory based Live VM Migration