چکیده 


              جهانی سازی در گردشگری بسیار گسترده تر از جریان های فرا مرز، مشتریان و قدرت خرید است. این مقاله چهار مرحله و شکل های مختلف صنعت گردشگری را از هم تفکیک میکند و نشان می‌دهد که آن مانند بسیاری از سیستم های کسب و کار تحت یک فرآیند قطعی جهانی شدن در حال انجام است. برون سپاری، سرمایه گذاری ها و ساختار های مالکیت فراملی، همکاری بازاریابی مرزی، خرید و فروش دانش فنی، و جابه‌جایی آزادانه که توسعه یافته اند فقط در تولید تعریف نشده است بلکه به طور گسترده با مدرنیته کردن گردشگری نیز در ارتباط است. این و قوانین واسطه همگرا هستند و صحنه جهان است. سیاست های جدید که فعالانه پتانسیل های جهانی سازی خوانده میشوند را شامل میشود. 

مقدمه 
            جهانی شدن به عنوان یکی از بحث برانگیزترین مسائل امروز، میتواند به عنوان ادغام افزایشی اقتصاد ها، جوامع، و تمدن ها تعریف شود. آن یک بین المللی سازی بسیار ساده تعریف شده به عنوان روابط بین کشورها و داخل کشورها را شامل میشود و فراتر میرود. جهانی سازی یک فرآیند نوسازی است که در همه واحدها کار می کند و بر همه جنبه های زندگی بشر تاثیر می گذارد. :از جریان های سرمایه ای از طریق همکاری های سیاستی تا جریان و ایده ها. آن همچنین آلودگی های محیطی، رفتارهای مجرمانه، بیماری ها، و در نهایت ترور را نیز شامل میشود. سفر و گردشگری در میان بسیاری از دلایل و نتایج حاصل از فرآیند های جهانی سازی هستند 
               مطالب زیادی در منابع علمی در مورد بین المللی سازی از نقطه نظر سرمایه‌گذاری فردی وجود دارد. (پاق و پلات، سال 2003). جانسون و والن در سال 1977 در یک تحقیق اولیه از مراحل افزایشی در مورد بین المللی سازی شرکت انجام دادند. در مرحله اول، یک شرکت صرفا ملی به طور پراکنده بازارهای صادراتی را وارد میکند. این روش اغلب توسط بسیاری از بازار های سیستماتیک دنبال میشود که تلاش میکنند از طریق عوامل شان در کشورهای همسایه آن را انجام دهند. قدم دوم ایجاد نمایندگی فروش در بازارهای عمده و به منظور بدست آوردن دانش، سرمایه گذاری در تولید و یا توزیع تسهیلات خارج از کشور. فرآیند بین‌المللی سازی تا زمانی که هزینه‌ها از پتانسیل رشد بالاتر رود ادامه دارد. با توجه به گفته های جانسون و واهلنه مشارکت های بعدی بر نیاز به درک مکانیزم های رفتاری در شرکت‌ها جدا تاکید دارد و هدایت نیرو ها که همه صنایع اقتصادی را برای برای به عهده گرفتن خوب یا بد در جهت گیری جهانی فزاینده شدت گرفته و چند وجهی هدایت میکند.(جونز 2005و وولف 2004)

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان جهانی سازی اقتصادی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Stages in the economic globalization of tourism