چکیده

           در حال حاضر بسیاری از جرایم سنتی با کمک و یاری استفاده از رایانه‌ها و شبکه قابل رسیدگی است و قبلا هرگز تصور نمی‌شد به دلیل قابلیت‌های باور نکردنی سیستم‌های اطلاعاتی تخلفات قابل پیگیری باشد. جرایم رایانه‌ای نیاز به اجرای قانون در تحقیقات دارند و به‌طورکلی جنایات خاص برای موفقیت در شناسایی، دستگیری و کمک به تعقیب موفقیت‌آمیز مجرمان به تلاش زیادی نیاز دارند. در متن زیر، یافته‌های پژوهش در حوزه‌ی سنتی تحقیقات جنایی آمریکا خلاصه شده است. شباهت ها و تفاوت‌ها بین جرم و جنایت سنتی و کامپیوتری و تحقیقات پس از آن ارائه شده است و مفاهیم به‌دست آمده بحث شده است. پیشنهادهای عملی مانند چگونگی تحقیق نیروها در جرم و جنایت رایانه‌ای آمریکا می‌تواند اهداف مورد نظر خود را در نتیجه‌گیری از طریق یک مثال فرضی از یک واحد داده تخصصی برآورده کند. امید است که دانش گذشته بتواند با جذب جریان مشاهدات جنایت مربوط به رایانه برای اطلاع‌رسانی و هدایت تحقیقات پلیس در آینده مورد استفاده قرار گیرد. 

معرفی 

          تحقیقات جنایی یک موضوع مطالعه یکسان برای دانشگاهیان و پزشکان است و به‌عنوان "روند قانونی جمع‌آوری شواهد جرم که در حال ارتکاب است » تعریف می‌شود (براون، 2001: 3). که به‌دنبال شناسایی حقایق مرتبط با چگونگی و چرایی جرم و جنایت رخ داده است و در جهت ایجاد موردی است که ممکن است منجر ایفای جرم شده است. بسیاری از مطالعات تحقیقاتی به‌دنبال تعیین بهترین راه هستند تا فرایند تحقیقاتی بتواند راحت‌تر اداره شود. هدف اساسی از این مطالعات فعال کردن پلیس است تا اعمال خود را در برابر پس‌زمینه این یافته‌ها منعکس کنند و پس از آن پیاده‌سازی تغییرات مثبت و برجسته عملیات، روز‌به‌روز بهبود یابد. شیوه‌های تحقیق در طول سال‌ها با توجه به تغییرات حساب در اجتماع، سیاست، اقتصادی و دامنه علمی اصلاح و تصفیه شده است. این شیوه «علم» به یک فعالیت که القا شده است عمدتا به‌عنوان 'هنر' در نظر گرفته می‌شود (بوریج، 1957)، و در نتیجه فرآیند تحقیقاتی افزایش یافته است. 

          در درج قانون خود، Gabriel Tarde ([1890] 1903) اظهار داشت که صور جدید رفتار مجرمانه از طریق درج پرورش شیوه‌های جدید بر روی آنهایی که سنتی هستند، اغلب از طریق فن‌آوری پیشرفت یا نوآوری انجام می‌گیرد. با توجه به رشد نمایی اطلاعات فن‌آوری در جامعه مدرن، بسیاری از جرایم سنتی درحال‌حاضر با کمک و یاری رایانه‌ها و شبکه پشتیبانی می‌شود و پیش از جرم و جنایت هرگز تصور نمی‌کردند که سیستم‌های اطلاعاتی قابلیت‌های باور نکردنی داشته باشند. جرایم رایانه‌ای  نیاز به اجرای قانون خواهند داشت و به‌طورکلی جنایات خاص برای موفقیت در شناسایی، دستگیری و کمک به تعقیب موفقیت‌آمیز مجرمان به تلاش زیادی نیاز دارند.

این مقاله در نشریه zenodo منتشر شده و ترجمه آن با عنوان جرایم رایانه‌ ای در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Computer Crime Investigations in the United States: Leveraging Knowledge from the Past to Address the Future