چکیده

         با توجه به ظهور فناوری های کامپیوتری، تکنیک های پردازش تصویر در بسیاری از برنامه های کاربردی، به طور فزاینده ای اهمیت دارند. تقسیم بندی تصویر یک موضوع کلاسیک در زمینه پردازش تصویر است و همچنین نقطه کانونی و تمرکز از تکنیک های پردازش تصویر است. چندین الگوریتم پیشنهادی کلی و تکنیک برای تقسیم بندی تصویر ایجاد شده است. از آنجا که هیچ راه حل کلی برای مشکل تقسیم بندی تصویر وجود ندارد، این تکنیک ها اغلب باید با دانش دامنه به منظور حل موثر مسئله تقسیم بندی تصویر برای یک دامنه مشکل ترکیب شوند. این مقاله یک مطالعه مقایسه ای از تکنیک های جداسازی تصویر مبتنی بر بلوک اصلی را ارائه می دهد.

(1) معرفی

        تقسیم بندی شکل زمینه به عنوان یک هدف یا قسمت دیگر پیشبینی اشاره شده است که پس زمینه نامیده می شود, به عنوان مثال ، استخراج و جدا سازی آنها برای شناسایی و تجزیه و تحلیل شی در پردازش تصویر[3، 2] یک مسئله مهم است. تقسیم بندی فرایندی است که تصویر را به اجزای تشکیل دهنده آن یا اجسام [22 ... 1] تقسیم می کند. این سطح که به این زیر بخش تقسیم می شود به حل مشکل بستگی دارد، یعنی تقسیم بندی زمانی که اشیاء مورد نظر در یک برنامه جدا شده اند باید متوقف شود. 

        مهندسی تصویر میزان سطح تقسیم تصویر را در پردازش تصویر نشان می دهد. مهندسی تصویر را می توان به سه سطح تقسیم کرد: [3، 1] همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است. پردازش تصویر عملیات سطح پایین است؛ این در سطح پیکسل عمل می کند. با یک تصویر و یک نسخه اصلاح شده شروع می شود، تصویر را به یک فرم دیگر از آن یا تبدیل بین تصاویر و بهبود جلوه های بصری تصویر می سازد. پردازش تصویر سه مرحله را که هر کدام به دسته های مختلف تقسیم می شوند [3، 1] دنبال می کند: 

1) بازسازی (اصلاح)

a ترمیم: حذف یا به حداقل رساندن تخریب تصاویر. دو نوع: رادیومتریک و هندسی.

b بازسازی: مشتق یک تصویر، ابعاد دو یا بالاتر دید درونی از چندین تصویر یک بعدی.

C نوار عکس: ترکیب دو یا چند تکه از تصویر. لازم است که این دید را از کل منطقه بدست آورید.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تقسیم بندی تصویر در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Survey on Image Segmentation Techniques