چکیده

      تعادل, یک جزء ضروری از جنبش است و در توانایی شرکت کردن در فعالیت بدنی, حیاتی است. توسعه یک برنامه آموزشی بازی ورزشی برای مدارس دارای پتانسیل بهبود تعادل و ثبات موضعی  در کودکان است. در این مطالعه، یک مرکز هدفمند بازی ورزشی در مدرسه ابتدایی برای آزمایش دانش آموزان کلاس چهارم با یک برنامه آموزشی بازی ورزشی طراحی شده خاص با محوریت بهبود ثبات موضعی  مورد استفاده قرار گرفت. این برنامه طی یک دوره 6 هفته ای، 34 دقیقه در روز، 4-5 روز در هر هفته اجرا شد. دو گروه کنترل (شاهد) استفاده شدند: (1) یک کلاس تربیت بدنی (PE) با محوریت بهبود چابکی، تعادل و هماهنگی (ABC) و (2) یک کلاس برنامه آموزشی PE معمولی. دانش آموزان بازی ورزشی, به طور قابل توجهی در طول دوره 6 هفته نسبت به کسانی که در کلاس PE معمولی بودند، ثبات موضعی خود را بهبود بخشیدند. بهبودها در ثبات موضعی نیز در کلاس ABC مشهود بود. ثبات موضعی  در تمام آزمونهای قبل و بعد از مداخله, در دختران بهتر از پسران بود. این مطالعه نشان می دهد که بازی ورزشی یک منبع عملی در کلاس PE برای بهبود ثبات موضعی است.

1. مقدمه

      تعادل یکی از مهارت های بنیادین حرکت (FMS) متعدد است که برای رشد جسمانی و سطح فعالیت عملکردی کودکان ضروری است. توسعه تعادل و FMS دیگر که بر اساس آن, وظایف حرکتی دشوارتر ساخته می شوند، برای اطمینان از مهارت های فیزیکی کودک, حیاتی هستند. صلاحیت و اعتماد به FMS خود یک فرد, عناصر ضروری در تمایل ذاتی به شرکت در فعالیت بدنی (PA) به طور منظم هستند.

      توانایی چندبعدی پیچیده برای تعادل, یک الگو است که همچنان به تکامل ادامه می دهد. سازمان بهداشت جهانی در هنگام طبقه بندی ناتوانی (معلولیت) و سلامت، تعادل عملکردی را در بعد فعالیت می بیند. دشواری در توصیف ماهیت پیچیده تعادل و ثبات موضعی  ناشی از موارد ضد و نقیض در نوشته های مختلف است. هیچ توافق منفرد در مورد اصطلاحات و تعاریف وجود ندارد. برای اهداف این تحقیق، یک تعریف عملی و ساده استفاده شده است: Humphriss  و همکاران, نتایج حاصل از تعادل (نشستن، ایستادن و حرکت) را به عنوان توانایی بدن برای حفظ مرکز جرم (COM) روی پایه پشتیبان خود (BOS) توصیف نمودند. ثبات موضعی  به عنوان توانایی کنترل COM در رابطه با BOS تعریف می شود. به عبارت دیگر، تعادل برقرار کردن, فرایندی است که به واسطه آن پایداری وضعیتی حفظ می شود.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تعادل در کودکان در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The effects of a daily, 6-week exergaming curriculum on balance in fourth grade children