ما یک مدل چندصفتی به نام WholeSoldier Performance را ارائه می دهیم که عملکرد سربازان تازه وارد در ارتش ایالات متحده را اندازه گیری می کند؛ در حال حاضر هیچ سیستم ارزیابی عملکرد رسمی در محل وجود ندارد. این برنامه کاربردی برای تجزیه و تحلیل تصمیم گیری منحصر به فرد است که در آن ما از یک مقیاس ساخته شده مشترک و تابع مقادیر تک بعدی به منظور مطابقت با چارچوب طبیعی کاربران مدل و بر اساس نگرانی های عملکرد، برای همه صفات استفاده می شود. علاوه بر این، ما اعتبار مدل را برحسب تجزیه و تحلیل تصمیم گیری و روان سنجی در مدل هایی که برای ارزیابی های مکرر و معمول استفاده می شوند و در نتیجه مقادیر قابل توجهی از داده ها را تولید می کنند مورد بحث قرار می دهیم. ما تجسم داده ها را برای استفاده به منظور حمایت از تربیت و تصمیم گیری های بهتر برای تعلیم، تعیین ، حفظ، ترویج پرسنل و پرسنل فعلی جداگانه برجسته می نماییم. سرانجام، با ارائه یک روش برای استانداردسازی رتبه بندی و در نظر گرفتن مسئولیت ارزیاب ها برای تربیت زیردستان و همچنین شناسایی عملکرد آنها برای های سازمان بزرگتر، به نگرانی های مشترک فرهنگی مربوط به ارزیابی عملکرد در سازمان می پردازیم.

1 . مقدمه

        راهنمای میدانی، ارتش (ستاد، گروه ارتش 2005) چشم اندازی را برای ارتش ایالات متحده تدوین نموده است؛ بند آغازین تاکید می کند که سربازان " کیفیت دار "، مهم ترین منبع ارتش می باشد. به این ترتیب، ارتش ایالات متحده باید تلاش زیادی را برای مدیریت این منابع به صورت عاقلانه اتخاذ نماید. ما مدیریت سربازان را به صورت  عالمانه با هدف تصمیم گیری مناسب پرسنل در مورد استخدام، انتساب ، مشاوره، آموزش، حفظ ، ارتقاء  و جدایی از سربازان اعمال می کنیم. برای پیروی موثر از این تصمیم گیری، ارتش باید کیفیت سربازان را تعریف و اندازه گیری نماید. Symons و همکاران . (1982 ، ص 5) تعریف کیفیت سرباز را به عنوان مهم، عاطفی، و دست نیافتنی توصیف نموده اند در آن " کیفیت به خودی خود یک توصیف کننده کیفی است و در برابر تعیین کمیت بر حسب سن زمانی که اطلاعات قابل سنجش برای همه چیز مورد نیاز است، مطرح می شود. " سه دهه بعد، شرایط مشابه وجود خواهد داشت، زمانی که ارتش با کاهش قابل توجه بودجه و پرسنل روبرو می شود که شامل کاهش اندازه نیروی فعال وظیفه تا 80000 سرباز در طول پنج سال آینده ( Mattson 2012) می شود. تصمیم گیری پرسنل از اهمیت بسزایی برخوردار است که اجازه می دهد تا ارتش در دهه های پیش رو از عهده ماموریت خود برآید. هدف از این مقاله، طرح ریزی روندی است که برای تعریف یک مدل چندصفاتی از WholeSoldier Performance تعریف می شود و در نتیجه ارائه دهنده یک تعریف و اندازه گیری از کیفیت سرباز است به طوری که رهبران در ارتش بهتر بتوانند سربازان را تربیت کنند و در مورد پرسنل تصمیم گیری نمایند در حالی که یک چارچوب و داده هایی را برای ادامه پژوهش ارائه دهند. استفاده از روش برای پرسنل نظامی است، اما همتاهای مشخصی در دانشگاه ، کسب و کار ، بهداشت و درمان ، ورزش، دولت ، و دیگر زمینه ها وجود دارد. در § 1 ، ما برای شما یک متن کوتاه و پس زمینه های مربوط به اقدامات عملکرد پرسنل در ارتش و کسب و کار ارائه می دهیم. بخش 2 روی مدل، تجسم داده ها و اعتبار سنجی متمرکز است. بخش 3 نتیجه گیری و جهت کار در آینده را برجسته نموده است.

1.1 پیش زمینه ارتشی

        زمان و انرژی قابل توجهی به مطالعه کیفیت سرباز اختصاص داده شده است. با آغاز به کار نیروی داوطلب در سال 1974 ، وضعیت فارغ التحصیل دیپلم و نمره آزمون نیروهای مسلح صلاحیت ( Rostker 2006) به عنوان اقدامات اولیه با کیفیت تصویب شد. به طور مشابه، ده ها تن از اقدامات روانسنجی و آزمون های دیگر که پیشنهاد می شوند یا در جمعیت استخدام برای ارائه اطلاعات در تصمیم گیری استخدام مورد استفاده قرار می گیرند، وجود دارد. اگر چه این اقدامات ممکن است اطلاعاتی را برای درک پتانسیل نامشخص از سربازان پیش از ورود آنها به این سرویس ارائه دهد، آنها عملکرد تحقق یافته درون سازمان را اندازه نمی گیرند. عملکرد تحقق یافته دارای مقادیر است؛ شاخص های پتانسیل جذب در تصمیم گیری های استخدام تنها بر اساس توانایی آنها برای پیش بینی طول عمر و عملکرد آینده مقادیر گذاری می شود. اگر چه اقدامات استخدام بسیار مهم است، تمرکز ما روی تعریف و اندازه گیری عملکرد از سربازان برای حمایت از تصمیم گیری در مورد پرسنل است، زمانی که آنها در ارتش می باشند.

این مقاله در نشریه اینفورم منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  تصمیمات پرسنل در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

WholeSoldier Performance Appraisal to Support Mentoring and Personnel Decisions