چکیده

       شبیه سازی ماشین خواندن انسان، برای تقریبا سه دهه موضوع تحقیقات فشرده ای بوده است. تعداد زیادی از مقالات و گزارشات پژوهشی در مورد کاراکترهای لاتین، چینی و ژاپنی منتشر شده است. با این حال، کار کمی در مورد تشخیص خودکار کاراکترهای عربی به دلیل پیچیدگی متن چاپ شده و دست نوشته انجام شده است و این مشکل هنوز هم یک میدان تحقیقاتی باز است. هدف اصلی این مقاله، ارائه حالت عربی پژوهش تشخیص کاراکتر در سراسر دو دهه گذشته است.

1. مقدمه

         سیستم های تشخیص کاراکتر می توانند به طور فوق العاده به پیشرفت فرآیند اتوماسیون کمک نمایند و می توانند تعامل بین انسان و ماشین را در بسیاری از کاربردها، از جمله اتوماسیون اداری، تأیید بررسی و انواع زیادی از بانکداری، کاربردهای کسب و کار و ورود اطلاعات بهبود ببخشند.

           روش های مختلف پوشش داده شده تحت اصطلاح کلی تشخیص کاراکتر در دو دسته آنلاین یا آفلاین قرار می گیرند که هر یک دارای الگوریتم های تشخیص و سخت افزار خاص خود هستند.

         در سیستم های تشخیص کاراکتر آنلاین، کامپیوتر، نمادها را زمانی که ترسیم می شوند، تشخیص می دهد. (1-4) رایج ترین سطح نوشتن، تبلت دیجیتالی است که از طریق یک قلم خاص در تماس با سطح تبلت عمل می کند و مختصات نقاط ترسیم شده را در یک فرکانس ثابت ساطع می کند. قطع تماس، انتقال یک کاراکتر خاص را بی درنگ برانگیخته می کند. بنابراین، ثبت بر روی تبلت، موجب تولید رشته های مختصات از هم جدا شده توسط علائم می شود، زمانی که قلم دیگر سطح تبلت را لمس نمی کند.

 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تشخیص کاراکتر عربی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Neural mechanisms underlying morphine withdrawal in addicted patients: a review