چکیده
            این مقاله مطالعه ای در مورد تشخیص وسایل نقلیه از نقشه های هوایی با وضوح و دقت بالا را ارائه می دهد.در این مقاله، روش بخش بندی سوپرپیکسل طراحی شده برای عکس های هوایی برای کنترل بخش بندی با نرخ شکست پایین  پیشنهاد شده است. برای کارایی بیشتر تمرین و تشخیص، تکه های مهم و عمده ای مبتنی بر مراکز سوپرپیکسل های بخش بندی شده را استخراج کردیم. بعد از بخش بندی، با استفاده استراتژی تکرار انتخاب نمونه های آموزشی که مبتنی بر ارائه پراکنده است، از مجموعه کلی اصلی زیرمجموعه ای آموزشی و کوچک و کامل فراهم می آوریم.توسط زیرمجموعه آموزشی انتخاب شده، فرهنگی دارای توانایی تمییز و تفاوت قائل شدن برای تشخیص وسایل نقلیه فراهم می آوریم.طی آموزش و تشخیص، شبکه مشخصه های گرادیان متمایل هیستوگرام (HOG)  به منظور استخراج ویژگی ها استفاده شده اند.برای بهبود بیشتر کارایی تشخیص و آموزش،روشی برای تخمین جهت اصلی مشخص شده برای هر  تکه و قطعه ارائه شده است . با چرخش هر قطعه به جهت اصلی آن، جهات ثابتی به قطعات می دهیم. تحلیل های جامع و مقایسات بر روی دو مجموعه داده ها، عملکرد رضایت بخش الگوریتم پیشنهادی را نشان می دهد.
1. مقدمه
            به دلیل  توسعه اقتصادی و نیاز در حال افزایش مسافرت سریع و راحت، اتومبیل ها به شدت محبوب گشته اند . در زندگی روزمره نقش مهمی ایفا می کنند. تعداد زیاد ماشین ها، فشار زیادی بر حمل و نقل، جاده، و مقامات نظارتی ترافیک متحمل می کند و  همچنین نظارت ماشین ها را برای جمع آوری اطلاعات ترافیک، راهبندان و پیشگیری ازدحام، کنترل تصادف ترافیک، آمار رفت و آمد  وسایل نقلیه، طراحی شبکه جاده، و تخمین حالات پارک حیاتی می سازد.
           تعداد زیادی از سنسورهای زمینی ثابت شده مانند حلقه های القایی، سنسورهای پل، دوربین های ثابت، و سنسورهای رادار، برای نظارت و کنترل کارآمد وسایل نقلیه و جمع آوری اطلاعات ترافیکی مورد نیاز هستند. با استفاده از این سنسورهای زمینی ثابت شده، جریان ترافیک، تراکم وسایل نقلیه، و وضعیت پارک تا اندازه ای بدست می آید. با این وجود، این روش ها در ارائه خلاصه کلی از وضعیت ترافیک ناتوان هستند  و وضعیت ترافیک  منبع اطلاعات حیاتی برای مطالعه نقشه و طرح شبکه جاده ای،مدل سازی، بهینه سازی، و آمار مربوط به ترافیک است.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تشخیص وسیله نقلیه در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Vehicle Detection in High-Resolution Aerial Images via Sparse Representation and Superpixels