چکیده

       طراحی یک سیستم پایگاه داده توزیع شده موثر (DDBS) به عنوان یکی از چالش برانگیز ترین مشکلات در نظر گرفته می شود به دلیل عوامل متعدد وابسته که بر روی عملکرد آن تاثیر گذار هستند . تخصیص و تکه تکه شدن دو فرآیند هستند که کارآیی و صحت آنها می تواند عملکرد DDBS را تحت تاثیر قرار دهد . بنابراین ، تکه تکه شدن کارآمد داده ها و تخصیص قطعات در سراسر قسمت های شبکه به عنوان یک حوزه مهم پژوهشی در طراحی پایگاه داده های توزیع شده به شمار می آید . در این مقاله ما یک روشی را ارائه می دهیم که در آن به طور همزمان به تکه تکه شدن داده ها و تخصیص قطعات مناسب در سراسر شبکه خواهیم پرداخت . الگوریتم انرژی پیوندی (BEA) با اندازه وابستگی بهتری برای بهبود خوشه های تولید شده از این ویژگی ها مورد استفاده قرار می گیرد . این الگوریتم به طور همزمان خوشه هایی از این ویژگی ها را تولید می کند، هزینه تخصیص هر خوشه به هر کدام از این محل ها را مورد محاسبه قرار می دهد و هر کدام از این خوشه ها را به مناسب ترین محل تخصیص می دهد.

1. مقدمه

       پایگاه داده های توزیع شده سبب کاهش هزینه و افزایش کارایی و در دسترس بودن می شوند ، اما طراحی سیستم های مدیریتی پایگاه داده های توزیع شده (DDBMS) پیچیده است . برای امکان پذیر شدن این فرآیند ، آن را به دو مرحله تقسیم می کنیم : تکه تکه شدن و تخصیص . در مرحله تکه تکه شدن سعی می کنیم که داده ها را به تکه هایی تقسیم کنیم ، که باید به محل هایی در طول شبکه در مرحله تخصیص اختصاص داده شود. فرآیند تکه تکه شدن به دو دسته تقسیم می شود : تکه تکه شدن عمودی و تکه تکه شدن افقی . تکه تکه شدن عمودی (VF) از لحاظ پارتیشن بندی رابطه R در مجموعه های متلاشی شده(disjoint) از روابط کوچکتر است در حالیکه تکه تکه شدن افقی (HF) پارتیشن بندی مجموعه R به چندتایی های متلاشی شده است . مشکل تخصیص شامل پیدا کردن توزیع بهینه از تکه تکه شدن مجموعه F در محل مجموعه S است . چهار نوع استراتژی قابل اجرا برای تخصیص داده در رابطه با یک پایگاه داده توزیع شده وجود دارد : متمرکز شده ، تکه تکه شده (پارتیشن)، تکرار کامل و تکرار جزئی (انتخابی) [10]. زمانی که داده ها اختصاص داده شده است ، ممکن است از آنها کپی گرفته شود یا اینکه کپی گرفته نشود . برای همین ، تخصیص قطعه می تواند به صورت فاقد افزونه و با افزونه باشد . در طی طرح تخصیص فاقد افزونه ، دقیقا یک کپی از هر قطعه در سراسر تمامی سایت ها وجود دارد ، در حالیکه در طرح تخصیص افزونه ، بیشتر از یک کپی از هر قطعه در سراسر تمامی سایت ها وجود خواهد داشت [12] . در این کار ، ما تکه تکه شدن را با تکرار جزئی برخی از خوشه های ویژگی ها را انجام می دهیم.

      تخصیص و تکه تکه شدن وابسته هستند و تخصیص موثر قطعات داده نیاز به در نظرگیری محدودیت های تخصیص در فرآیند تکه تکه شدن دارد ، اما در اکثر کارهای گذشته این دو مرحله جدا شده است .

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تخصیص و تقسیم داده ها در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Hierarchical simultaneous vertical fragmentation and allocation using modified Bond Energy Algorithm in distributed databases