چکیده 
             امروز، محاسبات ابری به عنوان یک مدل پاسخ درخواستی به خدمت گرفته می شوند که یک مشتری برای خدمات موجود مختلف در "پرداخت شما به عنوان پایه و اساس" درخواست می دهد. پردازش ابری یک پدیده تخصیص منابع انعطاف پذیر پویا را پیشنهاد می دهد. برای خدمات قابل اعتماد و تضمین شده باید یک مکانیسم برنامه ریزی وجود داشته باشد که تمام منابع با کارایی برای برآوردن درخواست مشتری اختصاص داده شوند. خدمات ابری بر اساس ویژگی های مقیاس پذیری هستند، در دسترس بودن، امنیت و تحمل خطا می باشند. تأمین خدمات در ابر بر اساس SLA است. توافقنامه سطح خدمات شرایط قرارداد ارائه دهنده ابری با مشتریان برای تعریف سطح (های) خدمات فروخته شده با اصطلاحات زبان ساده است. QoS  (کیفیت خدمات) نقش مهمی در محیط ابری بازی می کند. برنامه ریزی منابع و استقرار خدمات با توجه به پارامترهای چندگانه SLA نظیر CPU مورد نیاز، پهنای باند شبکه، حافظه و ذخیره سازی اجرا می شود. در این مقاله ما یک الگوریتم را پیشنهاد می دهیم که پیشدستی منابع از اولویت کم به اولویت بالا و رزرو پیشرفته برای منابع را با توجه به متعدد پارامتر های SLA برای استقرار خدمات اجرا می کند. این الگوریتم همچنین برای مکانیزم تحمل خطا موثر است.
1. مقدمه
           محاسبه ابری " ارائه منابع محاسباتی و برنامه های کاربردی از طریق اینترنت "با استفاده از مدل پرداخت به شما است. همچنین به عنوان محاسبات اینترنت شناخته شده است، در اینجا  مخزنی از منابع از قبیل حافظه، پردازنده، شبکه و پهنای باند، عملا در سراسر اینترنت توزیع شده است. اگر یک مشتری بخواهد از خدمات ارائه دهنده ابری استفاده کند و پس با توجه به خدمات با استفاده از زمان واقعی مجبور به پرداخت در ازای الزامات هر هزینه می باشد. محاسبات ابری به اشتراک گذاری جهانی منابع و ظرفیت های ذخیره سازی نامحدود را فراهم می کند.
           همانطور که می دانیم هر تعداد از مشتریان می توانند ارائه دهنده ابری را درخواست دهند، اگر توافق بر اساس SLA رخ دهد، بدان معناست که ارائه دهنده ابری قادر به رسیدن به درخواست مربوطه از کاربر است، این امر با برنامه ریزی موثر منابع و استقرار برنامه های کاربردی در ماشین های مجازی مناسب اجرا می شود. برنامه ریزی منابع یعنی چندگانگی درخواست های کاربران در ساختار فیزیکی یکسان. در این زمان کار بیشتر در حال حاضر در مورد برنامه ریزی منابع در ابر های این روش بر استقرار منابع جهانی با در نظر گرفتن یک SLA بر اساس هدف از قبیل هزینه اجرا، زمان اجرا، حداقل منابع و غیره است.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  تخصیص منابع پویا در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Preemptable Priority Based Dynamic Resource Allocation in Cloud Computing with Fault Tolerance