چکیده

     فروشگاه رسانه های تخصصی مانند The Wall Street Journal، Forbes و Business Insider هر روزه مقالاتی را منتشر می کنند که بر رشد بازار تجملات لوکس مقرون به صرفه تأکید می کند. با این حال، "مقرون به صرفه " و "لوکس" دو اصطلاح هستند که با مقالات مرتبط با کالاهای لوکس مطابقت ندارند. اگرچه مفهوم لوکس از قدیم با محصولات گران قیمت، خاص و منحصر به فرد همراه بوده است، به نظر می رسد که نشریات تجاری فوق الذکر نشان می دهند که تعدادی از محصولات مانند قهوه تخصصی، شکلات و سایر کالاها را می توان یک کالای لوکس مقرون به صرفه در نظر گرفت. ما تحقیقی اکتشافی انجام دادیم تا مشخص شود که آیا مصرف کنندگان نسل Millennials بین اصطلاحات "لوکس" و "تجملات مقرون به صرفه " تمایز قائل می شوند، کدام کالاها از نظر آنها تجملات مقرون به صرفه است و دامنه قیمتی که آنها مایل به پرداخت برای کالای تجملاتی مقرون به صرفه هستند چقدر است. مطالعه اکتشافی ما:

(1) نشان می دهد که مصرف کنندگان انتظاراتی با کیفیت مشابه برای محصولات لوکس و لوکس مقرون به صرفه دارند

(2) توصیف های مختلف در مورد لوکس و کالاهای لوکس مقرون به صرفه را نشان می دهد،

(3) نشان می دهد که مصرف کنندگان این محصولات را راهی برای تقویت تصویر شخص می دانند، و

(4) دستورالعمل های قیمت گذاری اولیه برای چنین محصولاتی ارائه می دهد.

1-مقدمه

     بازار لوکس به یکی از سریع الرشدترین صنایع در جهان تبدیل شده است و تقریباً از اوایل دهه 1990، 10 تا 15 درصد رشد داشته است. گروه مشاوره بوستون تخمین زده است که بازار جهانی کالاهای لوکس تقریباً 400 میلیارد دلار ارزش داشته باشد و با نرخی رشد پیدا می کند که از سایر صنایع کالاهای مصرفی پیشی گرفته است.

     رشد طبقه ثروتمند در کشورهای در حال توسعه، افزایش قدرت خرید در بین زنان شاغل، کاهش هزینه های تولید و عوامل اجتماعی و فرهنگی از جمله توجه رسانه ها به محصولات لوکس باعث افزایش رشد بازار لوکس شده است. در نتیجه کاهش هزینه های تولید، برندهای لوکس محصولات با قیمت مناسب را برای جذب مصرف کنندگان طبقه متوسط که مایل به پیروی از سبک های زندگی طبقات ثروتمند هستند، تولید کرده اند. در نتیجه، با نرخ رشد سالانه بازار در حدود 15 درصد، روشن می شود که اصطلاح "لوکس"، که از قدیم بسیار منحصر به فرد بوده و به عنوان کالاهای بسیار گران قیمت فقط در دسترس ثروتمندان مردم قرار گرفته است، خود را در معرض تحول در سالهای اخیر قرار داده است. آنچه پدید آمده محصولاتی هستند که "کالاهای لوکس مقرون به صرفه " نامیده می شوند.

-این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تجملات اقتصادی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

An exploratory study of consumers’ perceptions: What are affordable luxuries?