چکیده

         بین المللی سازی فواید بسیاری را برای SME ها پیشنهاد می دهد ولی بدست اوردن و موفقیت در انجام ان مشکل است. برخلاف اکثریت فعالیت های صورت گرفته در  بین المللی سازی SME ،که بر  نقش کارآفرین در فرآیند بین المللی سازی تمرکز می کند ، فرضیه این مطالعه این است که در SME ها سرمایه گذاری در سرمایه نیروی انسانی کل سازمان زمانی که  با استراتژی بین المللی سازی انتخاب شده به دقت کالیبره و تنظیم شده باشد ارزش خود را نشان خواهد داد . یافتیم که سرمایه گذاری های در سطح بنگاه در سرمایه نیروی انسانی برای بهره وری نیروی کار و بین المللی سازی در بین المللی ساز های سریع ضروری هستند ولی برای شرکت هایی که در حال بین المللی شدن غیرسریع و کند هستند ضروری نیست .

1. مقدمه

          طی 20 سال گذشته ،تجارت جهانی رشد سالیانه جهانی 5.3 درصد را ثبت کرده است (سازمان تجارت جهانی 2014) که این امر نشان می دهد که جهان از لحاظ اقتصادی پیچیده تر می شود و منجر به  فرصت های بیشتر برای شرکت ها به منظور سودمندی از بین المللی شدن است .شرکت های دارای مشارکت بین المللی بیشتر برای تولید درآمد های بیشتری از بازاهای بین المللی بزرگتر، فهم و درک مقیاس و دامنه اقتصاد ،تلافی کردن و بدست آوردن هر چه سریع تر دوباره سرمایه گذاری های توسعه و تحقیقاتی خود ،و بدست آوردن دانش و مهارت ضروری  به هنگام  کار با مشتریان مصر و طاقت فرسا و تولیدکنندگان خارجی برجسته شانس بیشتری دارند . (Hitt و همکارانش 2006 ). مدل های اقتصاد (Bernard 2003: Melitz 2003) نشان می دهند که برای شرکت هایی که بهره وری آنها بیشتر از نقطه قطع مشخص است ،  متحمل شدن هزینه های از دست رفته  صادرات  و بین المللی سازی سودمند  خواهد بود .

           بین المللی سازی به عنوان  استراتژی خدمات دهی به بازار خارجی شرکت تعریف می شود (Buckley و همکارانش 1992) . برخلاف فواید های درجه بالاتر بین المللی سازی ،اکثریت شرکت های  کوچک و متوسط در بازارهای بین المللی به صورت فعال مشغول نیستند .شواهد OECD نشان می دهند که بیشترین مقدار فعالیت  صادرات در بین 1000 صادرکننده برتر متمرکز شده است  که تقریبا  72 درصد کل تجارت خارجی EU را نشان می دهد (Araujo &Gonnard 2011) . بنابراین اگرچه بدست اوردن درجه بالاتری از بین المللی سازی  برای تمامی شرکت ها مهم است ، برای واحد های تجاری متوسط و کوچکک ضرورت به شمار می رود (SME ها ) چرا که  احتمال اینکه منابع و یا تجربه مدیریتی پیشین مورد نیاز برای رقابت در این گود بین المللی را داشته باشند کم است ((Acs et al., 2001; Wright and Etemad, 2001;Hessels and Parker, 2013).

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان بین المللی سازی SME در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The human factor: Investments in employee human capital, productivity, and SME internationalization