چکیده 
هدف : هدف از این مقاله، بررسی تحقیقات موجود و تحقیقات آکادمیک مربوط به مفهوم مدیریت زنجیره پایدار می باشد. 
طراحی/ روش شناسی/ رویکرد : محققان بیشتر به بررسی ادبیات مربوط به ( پایداری ) و ( مدیریت زنجیره تامین ) پرداخته اند. این ادبیات به کمک ماتریس طبقه بندی، دسته بندی شده اند تا بررسی های اخیر را در سه دسته ( لجستیک/ مدیریت زنجیره تامین، عملکرد/ مدیریت تولید و مدیریت اجتماعی/ محیطی) طبقه بندی کند. آنالیز انجام شده در این مقاله نیز به فرصت های تحقیقاتی آتی در این زمینه اشاره خواهد کرد.
یافته ها : یافته ها نشان می دهند که ادبیات موجود بیشتر بر روی پایداری و ابعاد زنجیره تامین تمرکز می کنند. به علاوه پیشنهاد یافته ها، پیدایش گروهی از برنامه ها در بعد منحصر به فرد مانند لجیستیک سبز در بعد محیطی و همچنین دسته ای از برنامه ها که نسبت به ابعاد ثابت هستند می باشد. این آنالیز، پایه گذار زمینه های متعددی برای تحقیقات آتی خواهد بود. 
ابتکار/ ارزش : این مقاله به افزایش اطلاعات ما در زمینه پایداری که وابسته به مدیریت زنجیره تامین می باشد، کمک خواهد کرد. در این مقاله از روش خط سه گانه پایین استفاده می شود و از المان های مدیریت زنجیره تامین استفاده خواهد شد که قبلا در ادبیات موضوع به آنها اشاره شده است و از آن برای طبقه بندی ادبیات موضوع به صورت سیستماتیک استفاده می شود. 

معرفی
             امروزه آگاهی مدیران درباره مسئولیت اجتماعی و محیطی شرکتشان در حال افزایش است. چند موضوع مهم در زمینه زنجیره تامین باید در نظر گرفته شوند تا یه صورت موثر و کارا، این مسئولیت ها را به انجام برسانند. در نتیجه مدیران به دنبال راه هایی برای موفقیت در این گونه مسئولیت ها می باشند تا بتوانند ابزارهایی را که می توانند انها را در این زمینه یاری کنند، توسعه داده و مکانیزمی را پایه گذاری کنند تا اهداف آنها را در مورد پایداری با سایر اجزاء زنجیره تامین به صورت اقتصادی دنبال کند. با وجود اینکه تحقیقات آکادمیک فراوانی در زمینه مدیریت زنجیره تامین پایدار ( SCM ) در دو دهه اخیر انجام شده است، این تحقیقات باید به شیوه ای ادامه یابند که مشکلات اساسی در زمینه زنجیره تامین را برطرف کنند.
           زمینه و مفهوم SCM، ارتباطی ذاتی با مفهوم پایداری داشته و بیان می کند که مفاهیم پایداری، سودآوری محرک های کاربردی و ارتباط آنها با مردم و محیطی که در ان زندگی می کنیم را در بر می گیرد. این ارتباط طبیعی، فرصت مناسبی را در اختیار محققین زمینه زنجیره تامین قرار می دهد تا اختلاف اجتماعی عمیقی در کارشان ایجاد کنند. با وجود اینکه اصول و تئوری های مدیریتی وابسته به زنجیره تامین پایدار، در حال توسعه می باشند، نیاز است که بدانیم در این زمینه، در حال حاضر در کجا قرار داریم و به کجا می رویم.

این مقاله در نشریه امرالد منتشر شده و ترجمه آن با عنوان بررسی ترکیب پایداری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Exploring the integration of sustainability and supply chain management Current state and opportunities for future inquiry