چکیده

         این مقاله یک اینورتر چند سطحی (MLI) را پیشنهاد می‌کند که دارای دو یا چند منبع ولتاژ DC نابرابر با تعداد اجزای کمتر است. MLI پیشنهادی متشکل از بسیاری از واحدهای منبع DC اساسی است، که در آن هر واحد منبع DC اصلی به صورت سری روی هم قرار می‌گیرند تا سطوح ولتاژ بالاتری را بدست آورند. توپولوژی پیشنهادی MLI از یک اینورتر Hbridge آبشاری پایه MLI مشتق شده است. AMLI طراحی شده قادر به مدیریت جریان منفی است و از این رو به دلیل عدم وجود اجزایی مانند دیود که در توپولوژی پیشنهادی دیده می شود، قادر به کار در هر 4 ربع است، از تکنیک PWM تضاد فاز برای راه اندازی سوئیچ ها استفاده می شود. با استفاده از سه منبع ولتاژ DC مختلف به عنوان ورودی به AMLI، یک شکل موج خروجی به صورت پلکانی در سطح 15 دریافت می کنیم. THD شکل موج راه پله خروجی 8.25% است که در آن اکثر اعوجاج هارمونیک بالاتری دارد، با استفاده از فیلتر LCL می توان THD 0.1% را بدست آورد. کار بر روی MATLAB / SIMULINK 2020Ra انجام شده است.

1. مقدمه

         تقاضا برای انرژی به سرعت در حال افزایش است و انرژی های تجدید پذیر روز به روز محبوب تر می شوند. فتوولتائیک یکی از انرژی هایی است که به سرعت در حال رشد است زیرا مقرون به صرفه ترین، در دسترس ترین و رایج ترین است. امروزه اکثر پنل های خورشیدی فقط بین 15 تا 20 درصد راندمان دارند و این نیاز 15 تا 20 درصدی انرژی برای تبدیل به استانداردهای الکتریکی برای استفاده شهری، تلفات مبدل عمدتاً به دلیل مقادیر بالاتر جریان ورودی و ولتاژ خروجی است. بنابراین برای دریافت حداکثر انرژی ممکن از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند سلول‌های خورشیدی، طراحی مبدل‌های کارآمد ممکن ضروری است [1].

         همانطور که انتشار گازهای گلخانه ای زمین را می پوشاند، گرمای خورشید به دام می افتد. تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین نتیجه این اقدام است. زمین در حال حاضر با سرعتی در حال گرم شدن است که پیش از این هرگز مشاهده نشده بود. در سال های اخیر تولید منابع انرژی تجدیدپذیر مانند سیستم های برق فتوولتائیک، انرژی باد و غیره به طور پیوسته در حال گسترش است. از سوی دیگر، سیستم‌های PV به دلیل عملکرد تمیزشان، بیشترین تقاضا را در RES دارند [2]. از آنجا که انرژی ارائه شده توسط RES هنوز در مقایسه با سوخت های فسیلی ناکافی است، بنابراین ما نمی توانیم تلفات انرژی بالا را تحمل کنیم، بنابراین یک مبدل انرژی کارآمد مورد نیاز است. ادبیات رزکت نشان می دهد که MLI مبدل های توان کارآمد هستند [3،4]. اما در این پروژه تلاش هایی برای طراحی و شبیه سازی AMLI اینورتر 15 سطحی با استفاده از سه باتری با نسبت 1:2:4 به عنوان منبع ولتاژ انجام شده است [5].

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان اینورتر چند سطحی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Asymmetric Multi-Level Inverter