چکیده

         ستون اصلی بازار رقابتی و آتی امروز قطعا تبدیل شدن به رایانش ابری است و بنابراین شرکت ها از قابلیت های خدمات رایانش ابری استفاده می کنند. برای بهبود ابتکارات امنیتی توسط رایانش ابری سرویس یا CRP، انواع جدید ابزارها و پروتکل ها همیشه مورد تقاضا هستند. به منظور ایجاد روش جامع ارزیابی ریسک، مرور ادبیات گسترده ای برای شناسایی عوامل خطر که ممکن است انجام شود بر پذیرش رایانش ابری تأثیر می گذارد. در این زمینه عوامل خطر مختلفی شناسایی شدند. پس از انتخاب ویژگی و شناسایی عوامل خطر، مورد استفاده برای انتخاب موثرترین ویژگی ها با استفاده از الگوریتم های رگرسیون خطی. سپس از تکنیک‌های AI-ML مانند درخت تصمیم (DTC)، طبقه‌بندی‌کننده فیلتر تصادفی، ستاره k با روش RMSE استفاده می‌شود. تجزیه و تحلیل تهدیدات در محیط CC نتایج تجربی تقسیم مجموعه داده را به (95٪ -5٪) نشان داد. بهترین نتیجه را از هر پارتیشن بندی باقی مانده ارائه می دهد و علاوه بر این الگوریتم DTC ارائه شده را ارائه می دهد بهترین نتایج از کل مجموعه داده های مورد استفاده در تنظیمات آزمایشی می باشد.

1. مقدمه  

          ابر [1] یکی از پرکاربردترین و پویاترین اختراعات است که تمرکز فناوران را در صحنه جهانی جلب کرد. اگرچه رایانش ابری با پاداش های بزرگی مانند خدمات اندازه گیری شده، کشش سریع، مقیاس‌پذیری و مهم‌ترین آن هزینه کم برای شرکت‌ها است با نسبت خوبی از خطرات امنیتی تعبیه شده است که توسط هیچ شرکت دیگری وجود ندارد که بتوان آن را نادیده گرفت. خطر امنیتی که از طیف وسیعی از آسیب پذیری های ذاتی هر یک سرچشمه می گیرد نوع سیستم رایانش ابری و در غیاب امنیت قابل اعتماد دستورالعمل ها، بی میلی ظاهری از سوی سازمان ها وجود دارد برای اتخاذ یک محیط قدرتمند به نام رایانش ابری می باشد [2].

         بدون زحمت در مورد تعمیرات فیزیکی و فنی یا چالش های مدیریت منابع اصلی، رایانش ابری کاربرانی که قادر به کنترل و دسترسی به منابع خود به صورت آنلاین با کمک اینترنت در هر زمان بدون توجه به مکان هستند [3]. علاوه بر این، منابع آن مقیاس پذیر و پویا نیز می باشد. این یک پلتفرم محاسباتی مستقل است که کاملاً با محاسبات ابزار و شبکه متفاوت است. بهترین مثال رایانش ابری را می توان در Google Apps مشاهده کرد که در دسترسی به خدمات از طریق مرورگر کمک می کند و می تواند به راحتی بر روی تعداد زیادی از رایانه ها از طریق پیوندهای اینترنتی نصب شود [4]. با استفاده از اینترنت، منابع به راحتی از محیط ابری از هر مکان و در هر زمان در سراسر جهان قابل دسترسی هستند. در مقایسه با سایر مدل ‌های محاسباتی، از نظر هزینه کمتر است. به عنوان ارائه دهنده خدمات پاسخگو برای دسترسی و در دسترس بودن خدمات مختلف، هزینه نگهداری آن ناچیز است و مشتریان با مدیریت آزاد می مانند و مسائل نگهداری منابع در انتهاست. به خاطر این ویژگی‌ها، رایانش ابری بر اساس تقاضا یا محاسبات ابزار نامیده می‌شود. یکی از ویژگی های مهم رایانش ابری مقیاس پذیری آن است و از طریق مجازی سازی سرورهای آنها به دست می آید [5،6]. به نرم افزار، محاسبات، خدمات ذخیره سازی و دسترسی به داده ها می دهد که نیازی به دانش کاربر نهایی پیکربندی سیستم ندارد و خدمات یا موقعیت فیزیکی را ارائه می دهد.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان الگوریتم های نظارت شده  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Modelling of smart risk assessment approach for cloud computing environment using AI & supervised machine learning algorithms