چکیده

 

         هر گونه تاخیر در فرآیند صحیح  (ROW) می تواند منجر به تاخیرهای زیادی در مرحله ساخت و ساز شود. این مقاله عوامل فاکتورهایی را که موجب افزایش تعداد موارد محکومیت و به تبع آن تاخیر در فرآیند استخراج ROW در می سی سی پی شده است را بررسی می کند. رفع برخی از عوامل تاخیری امکان پیشرفت هدفمند را برای کاهش محکومیت و افزایش سرعت فرآیند کسب فراهم خواهد کرد. با استفاده از نظرسنجی از متخصصین و تجزیه و تحلیل های قبلی، موارد محکومیت، شفافیت و فقدان افشای قیمت در رکورد عمومی می سی سی پی  به عنوان عوامل مهمی که موجب تاخیر در فرآیند گرفتن ROW شد، شناسایی شد. عوامل شناسایی شده که موجب تأخیر خرید در وزارت حمل و نقل می سی سی پی شد و نتایج حاصل از بررسی ها برای توسعه یک فرآیند توصیه شده جدید، تغییر قانون دولت برای کاهش تعداد محکومیت ها، افزایش تعداد قطعه های دریافت شده از طریق مذاکره و افزایش بهره وری کلی روند فرآیند گرفتن ROW مورد استفاده قرار گرفت. روند جدید توصیه شده بر روی یک پروژه فعال شامل 32 قطعه اعتبار دهی شد که در آن 10 (31٪) قطعه زمین برای محکوم شدن، مورد تایید قرار گرفتند. با استفاده از این فرآیند جدید، تنها یک قطعه زمین (3٪) محکوم شد و 9 قطعه زمین دیگر (28٪) از محکومیت معاف شدند. این روند جدید، با کاهش موارد محکومیت احتمالی و افزایش مذاکرات و روند کلی کسب، به طور قابل ملاحظه ای مدت زمان گرفتن ROW را کاهش داد. فرآیند جدید  برای سیاست ها و روش های خرید هر شرکت حمل و نقل ساده و قابل استفاده است.

مقدمه

           فرایند کسب حق گرفتن ملک  (ROW) نه تنها یک مسئله اقتصادی است که باید به موقع اجرا شود، بلکه یک مسئله اجتماعی نیز محسوب می شود. این موضوع مربوط به مسائل مرتبط با نیاز عمومی و حقوق مالکیت است .(Aleithawe 2010) توانایی بدست آوردن ROW برای پروژه های ساختمانی بزرگراه به صورت به موقع، کلید اصلی اجازه دادن به یک پروژه ساختمانی بزرگراه برای شروع ساخت و ساز در یک برنامه تایید شده می باشد. ویژگیهای مورد نیاز برای ساخت و ساز و یا پروژه های بهبود حمل و نقل در هر اندازه، شکل و مکان ظاهر میشوند، و هر کدام با چالش های خاصی همراه است. یک پروژه واحد معمولا قطعه های زیادی از زمین مورد نیاز است که صاحبان مختلفی دارد؛ هر قطعه برای اطمینان از اتمام پروژه باید گرفته شود. تاخیر پروژه اغلب به علت مشکلات رایج با ROW است که موجب لغزش برنامه و افزایش هزینه می شود. محکومیت، فرآیند استفاده از مالکیت خصوصی برای استفاده عمومی از طریق قدرت حوزه ، نمونه ای از این مورد است (Aleithawe 2010) . روش ها می توانند این تاخیر را کاهش دهند.

             انتقال در فرآیند کسب، جزء مهمی برای هر تلاش برای افزایش بهره وری عملیاتی و کاهش زمان لازم برای کسب ROW می باشد. اصطلاح "شفافیت" مرجع گسترده ای برای موضوع های چندگانه در فرایند کلی استخراج است که توسط افشای قیمت ها برجسته شده است که پیامدهای قابل ملاحظه ای برای ارزیابان ارزیابی ارزش بازار و هم چنین صاحبان املاک دارد. 

این مقاله در نشریه ASCE منتشر شده و ترجمه آن با عنوان افشای اطلاعات در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Optimizing Transparency and Disclosure to Reduce Right-of-Way Acquisition Duration for Construction Projects in Mississippi