چکیده

        این مقاله یک چارچوبی ارائه میدهد که اجازه کنترل دسترسی fine grain و انعطاف پذیر به دستگاه های متصل بهم با قدرت پردازش و حافظه بسیار محدود میدهد. 

       مجموعه ای از نیازمندی های امنیتی و اجرایی برای این تنظیمات پیشنهاد شده و یک چارچوب اعتبارسنجی با توزیع هزینه های پردازشی بین دستگاه محدود و سرورهای less constrained  بک اند در حالی که تبادل پیام با دستگاه های محدود حداقل بماند، از آن استنتاج میشود. 

        برای اثبات این مفهوم ما نتایج پیاده سازی یک نمونه اولیه با اجرای بخشی از این چارچوب را ارائه میکنیم.

1. معرفی

        اینترنت اشیاء (IoT) یک اصطلاح معمول مورد استفاده برای توصیف یک جامعه از شبکه هاست که در آن همه چیز در آن می توانند با اتصال به هم نفع ببرند. این به آن معنی است که برخلاف گذشته که در آن تلفن های همراه و کامپیوترها بطور سراسری از طریق اینترنت بهم پیوستند، امروزه انواع تجهیزات الکترونیکی به صورت آنلاین در آمده اند. انتظار می رود سرعت این روند در سالهای آینده با توجه به کاهش هزینه های سخت افزاری و شبکه و همچنین بلوغ تکنولوژی اینترنت شتاب پیدا کند. 

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان اعتبارسنجی IOT در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Authorization Framework for the Internet-of-Things