یادداشت سردبیر: این سرمقاله یک سری از نوشته‌های ویراستاران را باهمکاری مدیر اجرایی، رهبر فکری و یا محقق ارشد دیگری از زمینه‌های مختلف برای کشف زمینه‌های جدید محتوا و چالش‌های بزرگ باهدف گسترش گستره، جذابیت و ارتباط کار ارائه‌شده در مجله آکادمی مدیریت تهیه می‌کند. اصل این است که از یادداشت‌های سرمقاله به‌عنوان «تنظیم‌کننده‌های مرحله» برای کار بیشتر استفاده کنید و زمینه‌های جدیدی را برای تحقیقات مدیریت بازکنید. 
            داده‌های بزرگ در همه‌جا وجود دارند. در سال‌های اخیر، تأکید بیشتری بر داده‌های بزرگ، تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و محیط‌های زندگی و کار «هوشمند» وجود دارد. اگرچه این مکالمات عمدتاً به‌کاررفته‌اند، سازمان‌ها در حال بررسی چگونگی استفاده از حجم گسترده داده‌ها برای ایجاد و ارزش‌گذاری برای افراد، کسب‌وکارها، جوامع و دولت‌ها هستند (موسسه جهانی مک کینزی، 2011). این‌که آیا یادگیری ماشینی و تجزیه‌وتحلیل وب برای پیش‌بینی عمل فردی، انتخاب مصرف‌کننده، رفتار جستجو، الگوهای ترافیکی یا شیوع بیماری است، داده‌های بزرگ به‌سرعت به یک ابزار تبدیل می‌شود که نه‌تنها الگوها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند، بلکه می‌تواند احتمال یک رویداد را پیش‌بینی کند.
           سازمان‌ها استفاده از حجم‌های در حال افزایش داده‌ها را، اغلب در میزان ظرفیت ذخیره‌سازی ترا یا پتا بایتی، برای پیش‌بینی بهتر و دقیق‌تر نتایج دنبال می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، پالس جهانی سازمان ملل متحد یک ابتکار است که از منابع جدید داده‌های دیجیتال مانند تماس‌ها یا پرداخت‌های تلفن همراه، با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در زمان واقعی و داده‌کاوی به‌منظور کمک به تلاش‌های توسعه و درک آسیب‌پذیری‌های در حال ظهور در کشورهای درحال‌توسعه استفاده می‌کند. اگرچه «داده‌های بزرگ» در حال حاضر به‌عنوان یک اصطلاح تجاری شایع شده، اما تحقیق مدیریت منتشرشده بسیار کم است که چالش‌های استفاده از چنین ابزارهایی را به عهده می‌گیرد یا وعده و فرصت‌هایی را برای نظریه‌ها و شیوه‌های جدیدی که داده‌های بزرگ ممکن است باعث شود، موردبررسی قرار می‌دهد. در این سرمقاله، برخی از پایه‌های مفهومی و همچنین راه‌های ممکن برای تحقیق و کاربرد آینده در مدیریت و تحقیق سازمانی را بررسی می‌کنیم.

این مقاله در نشریه AOM منتشر شده و ترجمه آن با عنوان اطلاعات بزرگ در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Big Data and Management