چکیده
           پیکره بندی های استراتژی تولید شرکت های با اندازۀ کوچک و متوسط (SME)، در اقتصاد کوچک توسعه یافته با هدف کشف این که چگونه پیکره بندی های استراتژی تولید SME، بر تعریف ثبات و عملکرد در طول دوره ای از شوک های اقتصاد کلان، شناسایی می شود. رسم بر روی مجموعه ای از داده های بررسی شده، نتایج تحلیل دو مرحله ای مان را پیشنهاد می کند که می تواند پیکره بندی سه استراتژی تولید متمایز را در بین SMEها، در بخش تولیدی فنلاند مشاهده نماید، یعنی: نوآوران، پیمانکاران و سرویس دهندگان مهندس. علاوه بر این، قادر هستیم تا بین پیکره بندی های استراتژی و ثبات کسب و کار و عملکرد، ارتباط برقرار کنیم. این نتایج نشان می هد که ماهیت طبقه بندی استراتژی تولید، از حوزۀ کسب و کار گرفته می شود و این انعطاف پذیری حجم، انعطاف پذیری طراحی و قابلیت ارائۀ خدمات، نتایج بهتر کسب و کار در طی شوک های اقتصاد کلان، در مقایسه با کیفیت انطباق قابل دستیابی با راحتی بیشتری مانند سرعت تحویل و اعتماد را قادر می سازد. با انجام این پژوهش، بهترین اجرای خوشه ای تحت شوک اقتصادی، سرویس دهنده های مهندس، خط تولید گسترده با انعطاف پذیری و خدمات پس از فروش می باشد، در حالی که قیمت پایین و انعطاف پذیری حجم، اولویت کمتری دارند. نتایج، بینش های مهمی به مدیران پیشنهاد می دهند، اما هم چنین برای سایر ذینفعات در چارچوب مثالی از توسعۀ سیستم های خبره برای تصمیمات بودجه بندی SME می باشد. 

1. مقدمه
           دورۀ رکود شدید، بر روی بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته در اواخر 2000، با شتاب گرفتن ساختاریابی مجدد صنعتی، اثر گذاشت. این شرایط نامطلوب، بقای بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ (SME) را در بخش تولید (به عنوان شرکت هایی با گردش کمتر از  MEUR50 و پرسنل کمتر از 250 نفر بر طبق کمیسیون اروپا) تهدید می کند، همان طور که اغلب از آسیب پذیری (Smallbone, Deakins, Battisti, & Kitching, 2012)، برای مثال، به واسطۀ بدهی کوچک رنج می برند (Aldrich & Auster, 1986; Flatten, Greve, & Brettel, 2011). چنین خصوصیاتی تنوع کم یا عدم تنوع و محدودیت های قابل ملاحظۀ منابع را پیشنهاد می کند (Pearce & Michael, 1997). در همان زمان، شرکت های تولیدی، می توانند استدلال کنند که ستون فقرات اقتصادهای توسعه یافته (Pitelis & Antonakis, 2003) باقی بمانند و بنابراین چشم اندازشان برای زنده ماندن، هم علاقۀ سیاستمداران و هم علاقۀ وام دهندگان و جامعه، در ابعاد بزرگتر است. 
تحقیقات اخیر در زمینۀ SME در سیستم های خبره و هوشمند، در رتبه بندی اعتباری (Derelioglu & Gürgen, 2011; Li, Niskanen, Kolehmainen, & Niskanen, 2016)، مدل های پیش بینی ورشکستگی (Gordini, 2014) و سیاست های سرمایه گذاری صندوق (Sohn, Kim, & Moon, 2007) متمرکز شده است. چنین تلاش هایی، از درک ماهیت استراتژی های تولیدی SME و پیامدهایشان در ثبات کسب و کار و عملکرد در محیط های غیرقطعی به دست می آید.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان استراتژی تولید SME در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Cluster analysis application for understanding SME manufacturing strategies