چکیده

      جنبش دانش به طور فزاینده به عنوان یک شاخص حیاتی رقابت در نظر گرفته شده است. هدف این مقاله, کاوش در منشاء جنبش دانش از منظر اخلاق اسلامی است. مفاهیم دانش و مدیریت دانش در این مقاله مرور می شود و پیامدهای آن در نظر گرفته می شود. روش اصلی این کار, تفسیر استناد مربوطه از قرآن کریم است. این تفسیر, مفهوم اسلامی دانش را از طریق درک ماهیت آن در واقعیت جامعه دانش برجسته می کند. با توجه به مفهوم اسلامی دانش، قرآن انسان را به خواندن هر دو پدیده های طبیعی و نص (متن) الهی (وحی) دعوت می کند. به طور کلی می توان گفت که مدیریت و طبقه بندی دانش از روشی که جامعه, دانش را مفهوم سازی و درک می کند, بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت، مدیریت و طبقه بندی دانش, راهنمای انسان برای روش های بهره برداری از دانش است. بنابراین، هر گونه موفقیت به دست آمده توسط یک فرد, یک خروجی از درک دانش او و رشد دانش در درون خود است. در این وضعیت، انسان ها از شرایط خاص، محدودیت ها و محدودیتهای داخلی و یا خارجی تحت تاثیر قرار می گیرند که در ساخت موفقیت فردی خود به شکل مقادیر مبتنی بر کاربر محور, او را به متقاعد کردن دانش بدن یا استفاده کاربردی از دانش هدایت می کند. به این ترتیب، انتظار می رود این مقاله درک از دانش را گسترش دهد و یک راهنما را برای مسلمانان به منظور مدیریت بهتر دانش با اخلاق اسلامی ارائه دهد.

1. مقدمه

      جهانی شدن با تحولات از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) رقابت را در سراسر جهان تشدید کرده است و در حال تغییر روش اسلامی زندگی است. در نتیجه، تغییرات بیشتر در شیوه های انسان محور دیده می شوند و دانش برای حمایت از نوآوری ها و افزایش بازده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

      از آنجا که اسلام به مدت طولانی مدیریت دانش را با تبدیل آیات قرآن A1 به قرآن صریح امروزی A1 آغاز نموده است، در مفهوم اسلام به عنوان یک "شیوه ای از تسلیم" به خدا, خالق یک نقطه شروع مفید برای شروع بحث و گفتگو در مورد مفهوم اسلامی دانش و مدیریت دانش است. با توجه به قرآن-A1 و حدیث، رویارویی با چالش ها در ظهور اقتصاد دانش، با درک کافی از دانش "علم" در اصول اساسی اسلامی رفتارها و شیوه ها, بسیار مهم است.

-ترجمه این مقاله با عنوان توسعه اخلاق اسلامی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Review on Knowledge and Knowledge Management from the Islamic Ethical Perspective