عنوان فارسی مقاله:

رفتار کارمند خلاق: تاثیرات تعدیل کننده مشارکت فکری و رضایت شغلی بر متغیرهای متنی


عنوان انگلیسی مقاله: Innovative employee behaviour The moderating effects of mental involvement and job satisfaction on contextual variables



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی رفتار کارمند خلاق: تاثیرات تعدیل کننده مشارکت فکری و رضایت شغلی بر متغیرهای متنی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف - مطمئناً عملکرد سازمانی از رفتار نوآورانه کارکنان تاثیر می پذیرد ، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است رفتار کار نوآورانه ، دارای عواقب عملکرد منفی باشد. ممکن است تنشهای منفی ، به دلیل دیدگاه های مختلف کارکنان نسبت به نوآوری بوجود بیاید ، و این امکان هست که به دلیل بالا بودن خودمختاری کاری در وضعیت کار نوآورانه ، بهره وری کاهش یابد. این مطالعه با هدف بررسی این موضوع است که چگونه رضایت شغلی و مشارکت فکری ، از طریق تأثیرات میانه روی ، اثربخشی رفتار کار نوآورانه را افزایش می دهد .

طرح / روش / رویکرد - یک مدل نظری بر روی داده های نمونه پانل نمایندگی 294 کارمند در یک شرکت مالی دانمارکی توسعه و آزمایش شد. میزان پاسخ در این نظرسنجی 93 درصد بود. داده ها با استفاده از تحلیل عامل تأییدی و مدل رگرسیون سلسله مراتبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها - این مطالعه نشان می دهد که در محیطهایی که با اعتبار نوآورانه توصیف می شوند ، رضایت شغلی و رفتار کار نوآورانه ، می تواند باعث ایجاد هم ترازی شود. مشارکت فکری بیشتر به عنوان عامل افزایش رفتار کار نوآورانه در شرایطی که فرصتی برای نظارت وجود ندارد شناخته می شود.

مفاهیم کاربردی - از دیدگاه مدیریتی: همترازی (تنظیم ) رضایت شغلی و رفتار نوآورانه دارای مرکزیتی است که به عنوان عوامل بهینه سازی توام بر بهره وری سازمانی تاثیر مثبت می گذارد.

اصالت / ارزش - این مطالعه یکی از تعداد بسیار محدودی از مطالعاتی است که با تمرکز بر اثرات منفی رفتار کار نوآورانه ،گزارش می شود. این مطالعه نشان می دهد که اعتماد نوآوری ، رضایت شغلی و رفتار کار نوآورانه را تنظیم نموده ، و بیشتر از مشارکت فکری ، موجب افزایش عملکرد استقلال شغلی می شود .