چکیده

     اگر چه بسیاری از ترکیبات در حال حاضر برای استفاده در غذایی به عنوان ضد میکروب تایید شده اند، تحقیق برای پیدا کردن تعداد بیشتری از این ترکیبات هنوز هم مدنظر است زیرا در حال حاضر بیشتر ضد میکروب های غذایی تایید شده دارای کاربردهای محدود ناشی از فعل و انفعالات ترکیب غذایی هستند. یافتن ضد میکروب های جدید غذایی نیاز به بررسی های پرهزینه دارد. عوامل سنتی گیاهی ضد میکروبی مانند سماق می توانند نقش مهمی را بازی نمایند. اگر رواج سماق در مرتبه عامل ضد میکروبی غذایی مورد تقاضا باشد ، ثبات و تعاملات آن ارزیابی شود. ارزیابی ثبات حرارتی سماق با اندازه گیری MICها و MBCها از عصاره در برابر برخی از این باکتریهای مرتبط با غذایی در وضعیت فوق العاده اتوکلاو انجام شده است. اجزای اصلی عصاره سماق ترکیبات جوهر مازو هستند.. جوهر مازو دارای تعامل با نمک و پروتئین است، و آنها در چنین شرایطی ته نشین می شوند. فعالیتهای ضد میکروبی عصاره با روش انتشار در حضور نمک و پروتئین اندازه گیری شده و با عصاره خالص مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد که سماق پایدار درمقابل حرارت است اما دارای تعاملاتی با نمک و پروتئین ها است که باعث کاهش فعالیت خود در مقابل باکتری های gram منفی می شود.

مقدمه

      یکی از پیشرفت های مهمی در تاریخچه انسان، قابلیت حفظ غذایی و مهار فساد غذایی توسط تکنیک های حفظ، یعنی ضد میکروبهای غذایی است. ضد میکروبها غذایی، ترکیبات افزوده شده یا موجود در غذا هستندکه  که باعث تاخیر در رشد میکروبی و یا کشتن میکرو ارگانیسم ها می شوند. اگر چه بسیاری از ترکیبات در حال حاضر برای استفاده در غذایی به عنوان ضد میکروبها مورد تایید هستند، تحقیقات برای پیدا کردن تعداد بیشتری از این ترکیبات هنوز مدنظر است زیرا بسیاری از ضد میکروبها غذایی سنتی، در حال حاضر مورد تایید دارای کاربردهای محدود ناشی از تعاملات ترکیب غذایی هستند. تعامل با اجزای غذایی باعث کمتر در دسترس بودن ضد میکروبهای غذایی برای مهار میکروارگانیسمها محصولات غذایی می شود و یک عامل ضد میکروبی غذایی خوب باید حداقل چنین فعل و انفعالات باشد. ضمناً باید غیر سمی، غیر آلرژی زا ، ارزان و پایدار در برابر فرآیندهایی باشد که در معرض آن است [1]. پیدا کردن ضد میکروبی غذایی نگهدارنده جدید با چنین ویژگی هایی نیاز به صرف وقت بسیار و هزینه زیاد دارد. به عنوان مثال، عامل ضد میکروبی غذایی جدید باید عبور به طور کلی از آزمایشات سم شناسی سخت تایید شده توسط سازمان های نظارتی بین المللی عبور نماید. 

ترجمه این مقاله با عنوان پروتئین ضد میکروبی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The Effects of Autoclaving, Salt and Protein on Antimicrobial Activities of Iranian Sumac