معرفی

          اکتشاف و تعیین مشخصات مصالح زیرسطحی شامل تکنیک های ساده و پیچیده است که ممکن است توسط فرایندهای مختلفی انجام شده و به طور متنوعی تفسیر گردد. این مطالعات اغلب مختص محل بوده و تحت تاثیر تنظیمات جغرافیایی و زمین شناسی ، اهداف اکتشاف، الزمات طراحی برای اهداف پروژه و تجربه و آموزش و مهارت فرد بررسی کننده است. این راهنما از زمان ارائه نسخه 1987 به طور گسترده بازنویسی شده و توسعه داده شده است. مواد برای مشخص سازی و تفسیر مفاهیم ارائه شده است. چندین استاندارد ASTM مرجع داده شده و فهرستی از مراجع غیر ASTM ضمیمه شده است.

          این مدرک راهنمایی برای انتخاب استانداردهای متعدد ASTM است که برای بررسی خاک، سنگ و آب زیرزمینی برای پروژه هایی که درگیر ساخت و ساز سطحی و زیرسطحی  هستند، آورده شده است. تلاش شده تا پیوستگی مساله بهبود یابد و برنامه ریزی اساسی برنامه تعیین مشخصات محل پیش برده شود. ازآنجایی که شرایط زیرسطحی در محل مشخص نتیجه ترکیبی از عوامل طبیعی، زمین شناسی، توپوگرافی و آب و هوایی و تغییرات تاریخی طبیعی و بشر است، برنامه اکتشاف پیوسته داخلی و کافی بررسی نتایج این تاثیرات را ممکن می سازد.

1. مقدمه

         1.1 این راهنما مربوط به روش ASTM که به وسیله آن شرایط خاک و سنگ و آب زیرزمینی تعیین می شود، است. هدف بررسی باید تعیین و موقعیت یابی، افقی و عمودی، انواع خاک ها و سنگ ها و حضور آب زیرزمینی در محل و تعیین مشخصات مصالح زیرسطحی با نمونه گیری یا آزمایش در محل باشد. 

این مقاله در نشریه ASTM منتشر شده و ترجمه آن با عنوان طراحی مهندسی و ساخت در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Standard Guide for Site Characterization for Engineering Design and Construction Purposes