عنوان فارسی مقاله:

اقدامات ساختاری و غیرساختاری برای کاهش ریسک سیل در حوزه رودخانه باسکا (رومانی)


عنوان انگلیسی مقاله:

Structural and Non-Structural Measures for Flood Risk Mitigation in the Bâsca River Catchment (Romania)


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی اقدامات ساختاری و غیرساختاری برای کاهش ریسک سیل در حوزه رودخانه باسکا (رومانی) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی


نمونه متن ترجمه

چکیده

رایج ترین خطرات طبیعی که حوزه رودخانه باسکا (گسترده شده بر روی سطحی برابر با 785.1 کیلومترمربع در انحنای رشته کوه های کارپات ) را تحت تاثیر قرار می دهد، سیل ها و طوفان ها هستند. هدف این مقاله بررسی و تحلیل اقدامات ساختاری و غیرساختاری برای کاهش ریسک سیل در این حوزه آبگیر است.

این مطالعه بر روی عوامل اصلی که سیل ها را ایجاد کرده یا تسهیل می کنند و همچنین ویژگی های سیل تمرکز می کند (تکرر، بزرگترین سیل ها و عواقب آن).

روش های اصلی عبارتند از هیدرولوژی تحلیل آماری و داده های جویف مشاهدات میدانی، نقشه نگاری محیطی و تحلیل های فضایی با استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) .

به منظور تحلیل توان سیل، فرآیندهای وجود داشتند که دبی (تخلیه) سالانه و ماهانه ناگهانی بیشینه پردازش شده مربوط به رودخانه باسکا در ایستگاه هیدرومتری باسکا روزیلی (1953 – 2007)، وارلام I (1956 – 2005)، کماندائو (1968 – 2005) و رودخانه باسکا میکا در بربو (1959 – 1974) و وارلان II (1973 – 2005) .

ملاحظات در مورد اقدامات ساختاری و غیرساختاری برای حفاظت در برابر سیل ها در آخرین بخش از این مقاله ارائه شده اند. یک مدخل از کارهای ساختاری در میانه و بخش پایین تر از حوزه آبریز و شرایط آنها ایجاد شد (کارهای هیدروتکنیکی و کنترل فرسایش).