عنوان فارسی مقاله:

نتایج عملکرد ریوی برای ارزیابی مراقبت فیبروز کیستیک


عنوان انگلیسی مقاله:

Pulmonary function outcomes for assessing cystic fibrosis care


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی نتایج عملکرد ریوی برای ارزیابی مراقبت فیبروز کیستیک و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی




نمونه متن ترجمه

چکیده

سابقه و هدف: ارزیابی مراقبت نوع بیمار فیبروز کیستیک (CF) نیاز به انتخاب یک نتیجه مناسب واحد دارد. ما به طور سیستماتیک نگاه کردیم و در جزئیات به نتایج عملکرد ریوی که به طور بالقوه الگوهای بالینی را منعکس می‌کنند، می‌پردازیم.

روش‌ها: مطالعه اپیدمیولوژیک اطلاعات فیبروز کیستیک در ارزیابی شش متغیر خروجی بالقوه (2002 بهترین FVC، FEV1، و FEF(25-75) و میزان کاهش برای هر کدام از 2000 تا 2002) استفاده شده است. ما سایت‌های مراقبت CF را با اندازه خروجی رتبه بندی کردیم و پس از آن هر ارتباط با الگوهای عمل و پیگیری عملکرد ریوی ارزیابی شد.

نتایج: سایت‌های رتبه بندی شده در چارک بالا بیشتر تکرار نظارت، تشدید درمان، و استفاده از درمان‌های مزمن و کورتیکواستروئیدهای خوراکی بود. سرعت پیگیری کاهش عملکرد ریوی با رتبه‌بندی سایت پیش بینی نشده است.

نتیجه‌گیری: نتایج مختلف عملکرد ریوی مرتبط کمی متفاوت با الگوهای عمل است، اگر چه FEV_1 سالانه حداقل به خوبی هر اندازه‌گیری است. سایت حاضر رتبه بندی تنها اندکی رتبه بندی آینده را پیش بینی می‌کند.