عنوان فارسی مقاله:

اثر بار ناشی از دما در رفتار روسازی بتنی فرودگاه


عنوان انگلیسی مقاله:

Effect of Temperature-induced Load on Airport Concrete Pavement Behavior


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی اثر بار ناشی از دما در رفتار روسازی بتنی فرودگاه و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

در بسیاری از کشورها، روسازی فرودگاه با توجه به برنامه طراحی لایه الاستیک تکراری سخت و انعطاف‌پذیر (FAARFIELD) اداره هوانوردی فدرال (FAA) طراحی‌شده است. FAARFIELD قادر به تحلیل رفتار روسازی فرودگاه بر اساس هر دو روش‌های طراحی مبتنی بر المان محدود سه‌بعدی و مبتنی بر لایه الاستیک شده می‌باشد. اگرچه روش‌های طراحی FAA قادر به تطبیق دادن اصول مکانیکی موردنیاز برای محاسبه ضخامت دال موردنیاز برای یک ترکیب سرعتی هواپیما می‌باشند، اثر بارگذاری ناشی از درجه حرارت بر رفتار بتن در نظر گرفته نمی‌شود. در این مقاله توزیع تنش کششی دال‌های بتنی و موقعیت فرود جعبه‌دنده تشریح شده است زیرا در این موقعیت زمانی که هر دوباره‌ای ناشی از درجه حرارت و بار در تحلیل‌ها در نظر گرفته می‌شوند تنش کششی حداکثری ایجاد می‌گردد. بر اساس تحلیل المان محدود سه‌بعدی، مشاهده شد که هر دو بارهای ترافیک ناشی از دما و ناشی از بار در تحلیل، انواع تنش‌ها و مکان با انواع تنش‌های واقعی و مکان‌هایی که به‌طورمعمول در این زمینه یافت می‌شوند هم‌زمان هستند.