عنوان فارسی مقاله:

بیان عاطفی و پیامدهای استرس شغلی؛ استفاده از پرسشنامه بهره هیجانی (EQ-i)


عنوان انگلیسی مقاله:

Emotional expression and implications for occupational stress; an application of the Emotional Quotient Inventory (EQ-i)




برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی بیان عاطفی و پیامدهای استرس شغلی؛ استفاده از پرسشنامه بهره هیجانی (EQ-i) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

مفهوم هوش هیجانی در رابطه با قلمرو مجاز بیان عاطفی و انطباق با فرهنگ شغلی در سه گروه از متخصصان مددرسان: ماموران پلیس، پرستار کودک و مربیان مراقبت از سلامت روان مورد بررسی قرار گرفت. در مجموع 167 فرد پرسشنامه بهره یا هوش هیجانی (EQ-i) را انجام دادند. هیچ تفاوتی در مقیاس‌های اولیــه اندازه گیری جنبه‌های مختلف هوش هیجانی در دو گروه از کارکنان مراقبت وجود ندارد. تفاوت‌هایی بین یک گروه کارگر مراقبت ترکیبی و افسران پلیس با دومی که از نظر عاطفی سازگارتر از اولی است وجود دارد. در حالی که برخی از تفاوت‌های کلی جنسیتی وجود داشت، هیچ تعامل شغل جنسیتی وجود نداشت. همچنین تفاوت‌هایی بر حسب سه عامل با درجات بالاتر EQ-i با افسران پلیس در دستیابی به نمرات بالاتر در زمینه عواطف مثبت و ثبات عاطفی کارکنان مراقبت وجود داشت. نتایج در پرتو تفاوت‌های موجود در فرهنگ شغلی و ملاحظات روش شناختی مورد بحث قرار گرفتند.