عنوان فارسی مقاله:

سلامت روان مشاوران بیمارستان: اثرات استرس و رضایت در محل کار


عنوان انگلیسی مقاله:

 Mental health of hospital consultants: the effects of stress and satisfaction at work



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی سلامت روان مشاوران بیمارستان: اثرات استرس و رضایت در محل کار و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

خلاصه

پیشینه: فرسودگی روانی در میان متخصصان گوارش، جراح، متخصص، و انکولوژیست در انگلستان توسط با استفاده از نظر سنجی مبتنی بر پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفته است. رابطه بین سلامت روانی مشاوران و استرس و رضایت شغلی، و همچنین کار آن‌ها و ویژگی های جمعیت شناختی، نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

مواد و روش ها: عوارض روانی با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی 12 سؤالی برآورد شد. سه مولفه فرسودگی روانی – فرسودگی احساسی، خستگی، زوال شخصیت، و فضیلت شخصی کم - با استفاده از پرسشنامه فرسودگی روانی مازلاک ارزیابی شده است. استرس و رضایت شغلی با استفاده از پرسش های مطالعاتی خاص انجام شده است.

یافته ها: از 1133 مشاور، 882 (78٪) پرسشنامه را برگرداندند. نفوذ تخمینی عوارض روانی 27 درصد بود، تفاوت معنی داری بین چهار گروه متخصص دیده نشد. پرتونگاران بالاترین سطح فرسودگی روانی را نظر فضیلت شخصی کم گزارش دادند. رضایت شغلی به طور قابل توجهی سلامت روان مشاوران را در برابر استرس شغلی محافظت می کند. سه منبع استرس که هم با فرسودگی رونی و هم با عوارض روانی همراه بود: احساس اضافی بودن، اثر آن بر زندگی،: منشاء و مدیریت ضعیف احساس؛ رفتار با درد بیماران.

فرسودگی روانی نیز با رضایت کم در سه حوزه همراه بود: روابط با بیماران، خانواده، و کارکنان؛ وضعیت / اعتماد به نفس حرفه ای، تحریک فکری. علاوه بر این، 55 ساله بودن یا کمتر و مجرد بودن عوامل خطرناک مستقلی برای فرسودگی روانی بودند. فرسودگی روانی نیز در میان مشاورانی شایع تر بود که احساس می کردند به اندازه کافی در مهارت های ارتباطی و مدیریتی آموزش دیده اند.

تفسیر: سلامت روان مشاوران احتمالا در برابر خواسته های بالای حرفه پزشکی با حفظ و یا بهبود رضایت شغلی، و با ارائه آموزش مهارت های ارتباطاتی و مدیریتی محافظت می شود.