هدف: تعریف رویه نوار پس-ترامسدودکننده (پس از TOT) برای اختلال کنترل ادرار (VD) در نوشته ها ضد و نقیض است. در این مطالعه، ما با نگاهی به گذشته، عوامل ریسک پس از TOTVD را با استفاده از تعاریف مختلف در یک گروه بررسی نموده ایم.

مواد و روشها: پرونده های پزشکی 449 بیمار بعد از عمل جراحی مورد ارزیابی قرار گرفت. احتباس ادراری حاد نیازمند کاتتریزاسیون، احساس ذهنی مشکل دفع ادرار در طی پیگیری و باقی مانده پس-بعد از عمل پس از دفع ادرار- (PVR) بیشتر از 100 میلی لیتر یا PVR بیش از 50٪ حجم تخلیه شده (PVR قابل توجه) برای تعریف VD اتخاذ شد. با این دسته بندی ها، تجزیه و تحلیل چند متغیره برای عوامل ریسک VD بعد از عمل انجام شد.

نتایج: ده بیمار (2.2٪) که به کاتتریزاسیون نیاز داشتند، 47 (10.5٪) مشکل دفع ادرار پس از عمل را تجربه کردند و 63 (14.7٪), PVR معنادار را نشان دادند. در تجزیه و تحلیل لجستیک چند متغیره، عوامل ریسک مستقل برای احتباس پس از عمل نیازمند کاتتریزاسیون, سابقه احتباس قبلی (0.06 = P) و سابقه هیسترکتومی قبل از عمل بود. عوامل ریسک برای مشکل ذهنی دفع ادرار پس از عمل, دترسور کم فعال (0.04 = P) و علائم انسدادی دفع ادرار قبل از عمل (P <0.01) بودند. تاریخ احتباس ادراری قبلی (P <0.01)) یک عامل ریسک مستقل برای مشکل ادرار کردن همزمان بعد از عمل و PVR معنی دار بود. بی حسی نخاعی (  0.02 = p) و سابقه احتباس ادراری قبلی (P = 0.02), عوامل ریسک مستقل برای PVR قابل توجه بعد از عمل بودند.

نتیجه گیری ها: با استفاده از چندین تعریف از VD پس از رویه بند میان-مجرای ادرار، نرخ جریان پیک بعد از عمل و PVR به طور چشمگیری بین گروه های مختلف متفاوت بود. اگر چه هیچ عامل ریسک مستقل سازگار با تعاریف مختلف VD وجود نداشت، علائم انسدادی ادرار قبل از عمل و پارامترهای هدف نشاندهنده اختلال دترسور, احتمالاً دارای قدرت پیش بینی برای پس از VD TOT هستند.

مقدمه

       جراحی بند میان-مجرای ادرای (MUS) غالب ترین رویه انجام شده برای درمان بی اختیاری ادرار استرسی (SUI) در زنان است. اگر چه بی اختیاری در بیشتر بیماران حل و فصل شده است، برخی از بیماران, اختلال دفع ادرار (VD) را تجربه نموده اند: که یک عارضه شایع جراحی MUS برای SUI [2] است. VD به طور بالینی نشان دهنده مشکلات دفع ادرار ذهنی و باقی مانده (PVR) و سرعت جریان کاهش یافته است.

       در نوشته ها، VD بعد از عمل جراحی MUS نشان دهنده طیف گسترده ای از مشکلات دفع ادرار پس از عمل است. در یک مطالعه, VD پس از-MUS تحت معیارهای دقیق تعریف شده به عنوان نیاز برای کاتتریزاسیون مجرای اداری برای حداقل 3 روز [3] بررسی شد. دیگر نویسندگان, VD پس از MUS  را به عنوان مشکل دفع ادرار گذرا تعریف نمودند که شامل مشکل دفع ادرار ذهنی و یا یک الگوی زور زدن [4[ می شود, اگرچه VD, یک عارضه به خوبی سازمان یافته است، معیار روشنی برای تعریف VD وجود ندارد.

- این مقاله در نشریه icurology منتشر شده و ترجمه آن با عنوان بی اختیاری ادرار در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید. 

منبع:

SAR Image Registration Using Phase Congruency and Nonlinear Diffusion-Based SIFT