چکیده

هدف - هدف از این مقاله بررسی رابطه بین شش سیگما، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری است. همچنین، آیا یادگیری سازمانی، موجب پیشرفت عملکرد نوآوری با بازی نقش واسطه بین شش سیگما و عملکرد نوآوری، کاوش اثرات تعدیل از نوع سازمانی بین شش سیگما و یادگیری سازمانی، و همچنین آزمایش یک مدل ارائه می شود تا روابط میان شش سیگما، نوع سازمانی، یادگیری سازمانی، و عملکرد نوآوری از طریق  بررسی تجربی در زمینه صنعت هند را توضیح دهد.

طرح / روش شناسی / رویکرد - ارتباط استفاده می شود تا  درجه ارتباط بین سازه و به درک بیشتر اثرات مستقیم و غیر مستقیم را تجزیه و تحلیل کند، و همچنین اثرات متوسط و واسطه میان سازه ها در مدل، مدل معادلات ساختاری با استفاده از AMOS 6.0 بر روی داده های جمع آوری شده از صنایع هند انجام شده است.

یافته - این مطالعه رابطه مثبت بین شش سیگما و یادگیری سازمانی را اثبات می کند. آن  نیز تایید می کند که ساختار نقش شش سیگما و شش سیگما بر معیارهای مثبت تمرکزمی کند که به نوآوری سازمانی کمک می کند، به هرحال، روش بهبود ساختار شش سیگما مشخص شد تا بطورمنفی با نوآوری سازمانی مربوط می شود، در نتیجه به شش سیگما- نوآوری پارادوکس کمک می کند. این مطالعه همچنین اثرات تعدیل از نوع سازمانی بین شش سیگما و یادگیری سازمانی را رد می کند.

محدودیتهای تحقیق / مفاهیم - بافت فرهنگی یک فاکتور بسیار مهم نه تنها در شش سیگما، بلکه در یادگیری سازمانی و نوآوری سازمان برای تحقیق در مطالعه است از این رو در آینده، تحقیقات  باید این جنبه ها در نظر بگیرند. این تحقیقات نشان می دهد که نیاز برای پژوهش های گسترده تر وجود دارد تا با عمق بیشتری رابطه بین شش سیگما روش بهبود یافته، و اداری و نوآوری های فنی را کشف کند تا  وجود متغیرهای بالقوه واسطه به منظور درک آنچه که شش سیگما نوآوری تناقض نامیده می شود را شناسایی کند.

مفهوم عملی - یافته برای مدیران کسب و کار در کشورهای در حال توسعه مانند هند مفید هستند، که می خواهند عملکرد کسب و کار را افزایش دهند  از طریق اجرای شیوه 6 سیگما که از تلاش های نوآوری خدمات و محصولات شرکت خود حمایت می کند.

اصالت / ارزش- مطالعه به ایجاد یک تحقیق تجربی بین شش سیگما، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی کمک کرده است که پژوهش مدیریت  با کیفیت بهتر در کشورهای در حال توسعه را تسهیل می کند . آن  به روشن ساختن رابطه مورد اختلاف بین شیوه های شش سیگما و آموزش شرکت و نوآوری کمک کرده است  و شواهد تجربی در هند نشان می دهد تا تایید کنند که شیوه شش سیگما توسط یک شرکت مستقر می شود که تاثیر مثبتی بر یادگیری سازمانی دارد. شش سیگما  بر ساختار نقش تمرکز می کند و معیارها بطور مثبت به نوآوری کمک می کنند، به هر حال، اثر شش سیگما به روش  نوآوری سازمانی بطور منفی مربوط می شود، در نتیجه باز کردن مناطق جدید از شش - سیگما، نوآوری پارادوکس است.

1. مقدمه

        محققان زیادی قسم خورده اند که استراتژی 6 سیگما بطور پتانسیل ابزار مفیدی برای افزایش یادگیری و افزایش مزیت های رقابتی شرکت هستند. تغیر سریع بازارها نیازمند پیشرفت نوآوری فن آوری هستند و چرخه عمر محصولات کمتر، مزایای رقابتی را به چالش می کشاند (بیکر و سینکولا1999، پراژگو و سوهال 2003، تید و همکاران 1997). همانطورکه توسط نوناکا و تاکوچی (1995) و بونتیس و همکاران (2002) اشاره شد، توانایی یادگیری می تواند توانایی نوآوری سازمانی را تحریک و تهییج کند و یک مزیت رقابتی در محیط های بی نظم و پرسروصدا حفظ کند. دمینگ (1986) بیان می کند که یادگیری فعالیت های نوآوری و کیفیت را تشویق می کند که تعین کننده اصلی موفقیت در محیط های رقابتی است. در نتیجه، سرمایه گذاری می تواند یک مزیت رقابتی توسط تولید مجدد مداوم 6 سیگما را حفظ کند. علاوه براین، مطالعات کمی مذکور فقط بر 3 نوع از موسسه ها تمرکز می کند. برخی از مطالعات رابطه بین نوآوری و یادگیری سازمانی را مشخص می کنند (بیکر و سینکولا1999، هانگ و همکاران 2009). در  نتیجه، هردوی 6 سیگما و یادگیری سازمانی می تواند بطور مستقل و موثر نوآوری را تشویق و حمایت کند. با اینحال هیچ مطالعات تجربی قبلی بررسی نمی کند که آیا یادگیری سازمانی 6 سیگما و عملکرد نوآوری را میانجیگری می کند تا توسط انواع سازمانها اداره شود.

منطق این مطالعه 4 چیز را به دقت بررسی می کند:

1. تعین روابط بین 6 سیگما، نوع سازمانی، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری

2. بررسی کردن عملکرد نوآوری پیشرفت یادگیری سازمانی اگر نقش واسطه مهمی بین 6 سیگما و عملکرد نوآوری بازی می کند.

3. تحقیق اثرات واسطه انواع سازمانی بین 6 سیگما و یادگیری سازمانی

4. تست کردن مدل پیشنهادی تا روابط بین 6 سیگما، نوع سازمانی، یادگیری سازمانی، عملکرد نوآوری از طریق بررسی تجربی را توضیح می دهد.

این مقاله در نشریه امرالد منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  6 سیگما  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Six Sigma, organizational learning and innovation: An integration and empirical examination