چکیده 

      زمان یکی از سخت ترین جنبه های برای رسیدگی در  برنامه های کاربردی در دنیای واقعی ، به ویژه در سیستم های پایگاه داده است. سیستم های مدیریت پایگاه داده نسبی پیشنهاد شده توسط Codd پشتیبانی بسیار کمی از مدیریت داده های متغیر با زمان و نظریه معناشناسی موقتی ارائه نموده اند. بسیاری از الحاقات موقتی برای مدل نسبی پیشنهاد شده اند و برخی از آنها نیز اجرا می شوند. سیستم پیشنهادی مبتنی هستی شناختی برای اصطلاحات مراقبت از سلامتی شامل اطلاعات حیاتی بیماران، فعالیت ها و همچنین داده های درمان است. ما یک مدل مفهومی موقتی را برای هدایت ویژگی های متغیر با زمان در مدل پایگاه داده نسبی با ویژگی های موقتی حداقل پیشنهاد خواهیم داد. تعریف، مدیریت مدل ارائه شده آسان است و ویژگی های مهم را در مدل نسبی موقتی هدف می گنجاند. علاوه بر این ما باید پیاده سازی مدل را بر اساس اطلاعات بیمار را توضیح دهیم و همچنین تجزیه و تحلیل مورد نیاز را ارائه دهیم: گردش کار برای مدیریت بیماران در محیط بیمارستان. در پاسخ به افزایش هزینه مراقبت های بهداشتی، قابل اعتماد بودن ، حفظ حریم خصوصی ، امنیت و تغییر انتظارات در مورد کیفیت مراقبت های بهداشتی ، مدیریت داده ها در بهبود خدمات بهداشتی بسیار مهم است.

1 مقدمه

     مدل نسبی [11] مبتنی بر یک نام تجاری ریاضی به نام جبر نسبی است Codd  به مفهوم مدیریت ، مقدار بسیار عظیمی از داده ها به طور بسیار موثر استفاده می شود. Codd و دیگران این تصور را برای درخواست طراحی پایگاه داده را گسترش داده اند.. بنابراین آنها قادر به استفاده از قدرت انتزاعی ریاضی و وضوح  نماد های ریاضی به منظور توسعه یک ساختار ساده اما قدرتمند برای پایگاه داده ها هستیم  [20].

     رابطه باید در شکل اول نرمال باشد (FNF) ، به این معنی که دامنه  ویژگی ها در طرح آن  تنها ممکن است انواع داده های عددی باشند. به عبارت دیگر ، یک رابطه می تواند به عنوان زیر مجموعه ای از ضرب دکارتی از تمام حوزه های ویژگی های موجود در طرح در نظر گرفته شده باشد.

ترجمه این مقاله با عنوان مدیریت داده های بیمار در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

TempR-PDM: A Conceptual Temporal Relational Model for Managing Patient Data