چکیده

           قابلیت ارتجاعی ابر ویژگی منحصر به فرد محیط‍‍‍‌های ابری است که تأمین (کاهش تأمین) تقاضا و یا تنظیم مجدد منابع توسعه ابر را می‌پذیرد. مدیریت کارایی قابلیت ارتجاعی ابر چالشی است که توجه جامعه پژوهشی را به خود جلب کرده است. این کار به منزله بررسی تلاش‌های پژوهشی در این راستا است. سهم اصلی این کار، مرور دقیق آخرین روش‌های مدیریت ارتجاعی و ارائه طرح دقیق طبقه‌بندی با تمرکز بر روش‌های تصمیم‌گیری ارتجاعی است. در پایان، درباره چالش‌های تحقیقاتی مختلف و جهت‌های تحقیقاتی بیشتر درباره کلیه مراحل قابلیت ارتجاعی بحث می‌کنیم که می‌توان به عنوان حالت خاص رفتار ارادی سیستم‌های محاسباتی تلقی کرد (این تحقیق با همکاری اتحادیه اروپا (صندوق اجتماعی اروپا- ESF) و صندوق‌های ملی یونان از طریق برنامه عملیاتی «آموزش و یادگیری بلند مدت چارچوب مرجع استراتژیک ملی (NSRF)- برنامه سرمایه‌گذاری تحقیقاتی: تالس . سرمایه‌گذاری در جامعه دانش از طریق صندوق اجتماعی اروپا» انجام شده است).

1. مقدمه

         محاسبات ابر مدل توسعه‌ای را ارائه می‌دهد که هدفش کاهش هزینه‌های لحظه‌ای منابع محاسباتی از طریق تنظیم اجاره منابع مجازی پویا است که می‌تواند بر پایه تقاضا تشکیل شود. منابع مجازی نسخه‌های مجازی دنیای واقعی هستند، اغلب به صورت ماشین‌های مجازی (VMs) هستند که از تکنولوژی‌های مجازی‌سازی استفاده می‌کنند [65]. مدل پیشنهادی پرداخت بهای خرید با مدیریت منابع انعطاف‌پذیر به پذیرش وسیع در زمینه استفاده از ابر کمک کرده است، زیرا مشتری موظف است تنها برای منابع مورد استفاده بهایی پرداخت کند. بدین ترتیب، محاسبات ابری نه تنها قادر به ارائه منابع محاسباتی از راه دور (به عنوان مثال، ماشین‌های مجازی) گزینه‌های اصلی برای مؤسسات علمی هستند بلکه قادر به ارائه منابع در هر اندازه‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند. با این وجود، مدیریت منابع کارا جنبه کلیدی برای کاهش هزینه توسعه است.

         کارهای متعددی وجود دارند که روش‌های مختلف مکانیزم ارتجاعی را ارائه می‌دهند. در این مقاله تمرکزمان بر تمامی جنبه‌های ارتجاعی است اما به طور خاص قصد داریم که در رابطه با مدل‌های پایه‌ای، مکانیزم تصمیم‌گیری را مورد استفاده قرار دهیم. علاوه بر این، قصد داریم از طریق طبقه‌بندی‌مان روش‌های مختلفی را توسعه داده و مقایسه کنیم که امروزه تمایل به توسعه در انزوا دارند.

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کشش ابری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Cloud Elasticity: A Survey