چکیده

         تحولات تکنولوژیکی و تجاری اخیر، محاسبات ابری رابه  یک تکنولوژی و پلت فرم مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و بسیار قابل دسترس تبدیل کرده است. در عین حال افزایش دقت در کشاورزی و بهبود عملیات کشاورزی با تصمیم گیری بهتر داده ها، نشان دهنده توانایی های این تکنولوژی است. با این وجود، توسعه بیشتردقت کشاورزی نیاز به تکنولوژی و ابزارهای بهتر برای پردازش داده ها به صورت موثر با هزینه معقول و انتقال داده ها به تصمیم گیری ها و اقدامات بهتر در یک زمینه دارد. ما یک چارچوب برای سیستم های تصمیم گیری مبتنی بر ابر و سیستم های اتوماسیون که می توانند داده ها را از منابع مختلف به دست آورند تنظیم کرده ایم ، سنتز تصمیم های خاص برنامه ، و دستگاه های کنترل میدان از ابر را توسعه دادیم. یکی از ویژگی های متمایز چارچوب ما، معماری نرم افزار قابل گسترش آن است: ماژول های تصمیم گیری  می توانند برای یک عملیات خاص اضافه شوند و یا پیکربندی شوند. این پلتفرم دارای ظاهرا یک  دستگاه-آگنوستیک است که می تواند داده های ورودی را در قالب ها و معانی مختلف پردازش کند. در نهایت، این پلت فرم شامل کنترل نرم افزاری است . یک پارادایم طراحی جدید نرم افزاری است که ما پیشنهاد کردیم تا کنترل های همه جانبه و ایمن دستگاه های زمینه را از یک پلت فرم محاسبات ابری ، کنترل کنیم. یک نسخه اولیه از این سیستم با حمایت USDA توسعه و آزمایش شده است.

1. معرفی

            کشاورزی دقیق یک نوع کشاورزی خاص است ، که از فن آوری ها برای اندازه گیری و واکنش به تغییرات بین و درون زمینه در محصولات کشاورزی استفاده می کند. این کار به عنوان یک ابزار حیاتی برای افزایش بهره وری کشاورزی و حفظ منابع طبیعی دیده می شود . "مغز" دقت کشاورزی یک سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS) است که به فرآیند رشد کمک می کند و به داده های داخلی و بین زمین پاسخ می دهد. با پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر، به ویژه فن آوری های حسگر و خدمات داده آنلاین، کشاورزی به طور فزاینده ای تبدیل به یک عملیات غنی با داده ها می شوده صنعت ویژه صنایع خاص در ایالات متحده، از طریق یک تغییر و تحول از طریق استفاده از فناوری اطلاعات است. با تعریف USDA، محصولات تخصصی عبارتند از "میوه ها و سبزیجات، آجیل درخت، میوه های خشک، باغبانی و محصولات پرورشگاهی (از جمله گلخانه ای)". محصولات تخصصی نیمی از ارزش دروازه تولید محصولات کشاورزی ایالات متحده را به عهده دارند] 1[ در مقایسه با محصولات خاص، محصولات تخصصی بیشتر و کارآمدتر هستند. این امر به تغییر در زمینه وضعیت کار و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. در حالی که بسیاری از عملیات کشاورزی می توانند از یک سیستم پشتیبانی تصمیم استفاده کنند، محصولات مخصوص می توانند  سیستم پشتیبانی بهتر بهره مند شوند؛ ولی امروزه  اکثر باغ های هنوز هم از یک فرایند تصمیم گیری سنتی انسان محور استفاده می کنند. 

          توسعه ، یک سیستم پشتیبانی بهتر تصمیم برای صنایع تخصصی، چالش های خاصی را در زمینه فناوری اطلاعات ارائه می دهد. عملیات های  تخصصی محصول بسیار فصلی هستند. درخواست های پشتیبانی تصمیم می تواند به شدت در فصول و فصلی نوسان یابد. یکی از چالش ها این است که چگونه با خواسته های نوظهور مواجه شویم در حالیکه خدمات بسیاری در دسترس وجود دارد. علاوه بر این، هر باغچه ویژگی خاص خود را دارد. چالشی دیگر این است که چگونه  سیستم پشتیبانی تصمیمی تنظیم کنیم که بتواند برای یک عملیات خاص دوباره تنظیم شود. در نهایت یک عملیات دقیق کشاورزی یک سیستم کنترل نزدیک است که  ورودی ها  (مثلا حسگرها و سایر منابع داده) را  از مزرعه می گیرد  و بازخورد ها  (مثلا اعمال مزرعه) به مزرعه می دهد.سیستم پشتیبانی تصمیم گیری سنتی تنها بر بخش اول حلقه یعنی ورودی ها و تصمیم گیری های تلفیقی  کنترل و تأکید دارد. یک چالش بزرگ هم  چگونگی بستن حلقه کنترل با دستگاه های کنترل  مزرعه است به طوری که  با خیال راحت با تصمیمات بهینه بگیرد.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کشاورزی دقیق در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Cloud-based Decision Support and Automation for Precision Agriculture in Orchards