چکیده 

          کار تیمی چند تخصصی موثر نقش مهمی در پاسخگویی موفق به بحران دارد. پاسخ به بحران‌ های بهداشت عمومی گذشته بر ارتباطات چند تخصصی و اعتماد برای حمایت از تاب ‌آوری کارکنان بهداشت و درمان (HCW) متکی بوده است. برای درک تعاملات بین حرفه ای و درک کار تیمی در طول پاسخ کووید-19، ما مصاحبه های نیمه ساختاریافته عمیقی را با 18 HCW بستری (11 پرستار کنار تخت، 5 هماهنگ کننده مراقبت و 2 داروساز) از یک مرکز پزشکی VA بین مارس و ژوئن 2020 انجام دادیم. با استفاده از تجزیه و تحلیل موضوعی، ما چهار موضوع کلیدی را شناسایی کردیم که نقاط قوت و چالش های کار تیمی بین حرفه ای، ارتباطات، مراقبت از بیمار، و پاسخ سازمانی را در طول موج اولیه کووید-19 توصیف می کند. تیم های بین حرفه ای تکه تکه شدند. HCW هایی که به کار از راه دور منتقل شدند وضعیت خود را در تیم های بستری از دست دادند و برای ارائه سطوح کیفیت مراقبت قبل از همه گیری تلاش کردند. برعکس، کار تیمی بین حرفه ای برای HCW هایی که به کار در واحدهای بستری ادامه دادند، بهبود یافت، جایی که شرکت کنندگان در مطالعه کاهش سلسله مراتب بین حرفه ای و افزایش حمایت متقابل را توصیف کردند. شرکت کنندگان نیاز به ارتباطات به موقع، دقیق و شفاف را به دلیل مواجهه با چالش های جدید ایمنی بیمار و ارتباطات ناشی از بیماری همه گیر توصیف کردند. HCW ها تمایل خود را برای حمایت رهبری پایدار و شمول در تصمیم گیری سازمانی ابراز کردند. چالش‌های کار تیمی، ارتباطات و مراقبت از بیمار گزارش‌شده در این مطالعه، نیاز به ارتباطات منسجم، شفاف و پاسخ سازمانی از سوی رهبری بیمارستان در زمان‌های بحران را برجسته می‌کند.

1. مقدمه

         در طول همه‌گیری کووید-19، کارکنان بهداشت و درمان (HCW) در بیمارستان‌ها با استرس‌های حرفه‌ای و شخصی قابل‌توجهی مواجه شده‌اند که منجر به ترک کار و آسیب اخلاقی شده است. آنها با تامین ناکافی تجهیزات حفاظت فردی، اضطراب در مورد انتشار ویروس به عزیزان، و نگرانی در مورد پروتکل‌ها، رویه‌ها و استانداردهای عمل بستری در حال تغییر سریع مبارزه کرده‌اند. 1،2 همکاری چند تخصصی یک عامل کلیدی در ایمنی بیمار و ارتباط موفق است. به‌ویژه در طول همه‌گیری کووید-19، به‌عنوان کار گروهی مؤثر برای حمایت از HCW در طول پاسخ به بحران‌ های گذشته ضروری بوده است.

          میزان استرس، اضطراب و افسردگی در میان پاسخ دهندگان خط مقدم بالا است،5 و کار در طول کووید-19 منجر به خستگی مزمن، بی خوابی، PTSD و فرسودگی شغلی در میان متخصصان بهداشت و درمان شده است. نقش بسزایی در توانمندسازی کارکنان و سلامت فردی دارند. در طول شیوع سندرم تنفسی حاد شدید در سال 2003 و شیوع سندرم تنفسی خاورمیانه در سال 2012، ارتباط موثر، همکاری و اعتماد بین تیم های ارائه دهنده بهداشت و درمان برای مدیریت بحران بسیار مهم بود. این احساس نزدیکی و توانمندی را ایجاد کرد که به نوبه خود رهبری جمعی قوی و انعطاف‌پذیری کارکنان را تقویت کرد. 7،8 HCW که در طول همه‌گیری آنفلوانزای H1N1 در سال 2009 و پاسخ بیماری ویروس ابولا در سال 2014 کار می‌کردند، اهمیت دریافت آموزش کار تیمی و ایجاد را توصیف کردند. شفافیت در مورد نقش های تیم برای حمایت از ایمنی بیمار و سلامت شخصی، و به این موضوع به عنوان یک زمینه کلیدی برای آمادگی برای شیوع بیماری های آینده اشاره کرد.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کار تیمی بین حرفه ای در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Frontline healthcare workers’ perspectives on interprofessional teamwork during COVID-19