چکیده

هدف - هدف این مقاله بررسی روند توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی از نظر تجهیزات زیرساخت عمومی آنها است.

طراحی / روش شناسی / رویکرد - به عنوان یک مطالعه موردی، مناطق روستایی لهستان انتخاب شدند.یک نظرسنجی دو مرحله‌ایدر سال 2015 انجام شد. مرحله اول شامل کارآفرینان از مناطق روستایی بود.مرحله دوم نظرسنجی جمع‌آوری داده‌ها برای مناطق روستایی با توجه به فعالیت‌های اقتصادی و تجهیزات زیرساخت بود.در مجموع 121 مورد انتخاب شدند.روش فرآیند سلسله مراتب تحلیلی چند متغیره AHP برای تجزیه و تحلیل استفاده شد.

یافته‌ها - نتایج نشان می‌دهد که برای هر نوع کسب و کار، دسترسی به ارتباط مهم‌ترین معیار است. در مقابل، آگاهی و دغدغه محیطی در مورد محیط زیست کم اهمیت‌ترین عنصر برای پیگیری فعالیت اقتصادی در مناطق روستایی است.

محدودیت ها / پیامدهای تحقیق - محدودیت ها عمدتا با روش AHP مرتبط است. تعداد عناصر قابل مقایسه در یک سطح سلسله مراتب به دلیل اهداف عملی محدود شده است. علاوه بر این، یک فرضیه قابلیت مقایسه عناصر در مدل سلسله مراتب مورد بحث است. علاوه بر این، کیفیت داده‌ها و دسترسی به آن دامنه کار تجربی را محدود می‌کند.این مطالعه ساده‌سازی مد‌ل‌سازی واقعیت است، اما از طریق ساده‌سازی روش حمایت از تصمیم، مزایای عملی را ارائه می‌کند. 

مفاهیم عملی – یافته‌های این مقاله به تئوری پیشرو در توسعه محلی با زیرساخت عمومی به عنوان یکی از عناصر اصلی آن کمک می‌کند. این مقاله به بررسی اهمیتزیرساخت فیزیکی برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی می‌پردازد و در نتیجه، بینش نظری را در دو حوزه ارائه می‌دهد.اول، این مقاله وزن نامناسب هر عنصر زیرساخت را برای بخش‌های کسب و کارهای مختلف نشان می‌دهد. دوم، بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده، این مطالعه همچنین با استفاده از روش AHPبه ادبیات برای کشف روابط بین تجهیزات زیرساخت و فعالیت اقتصادی در مناطق روستایی کمک می‌کند. به عنوان مفهوم عملی برای سیاست‌های توسعه محلی و منطقه‌ای، این مطالعه نشان می دهد که مهم‌ترین معیار برای هر نوع فعالیت اقتصادی دسترسی به ارتباطات است.این نوع سرمایه‌گذاری عمومی باید به طور عمده برای حمایت از کارآفرینی، به ویژه در مناطق روستایی انجام شود.

اصالت / ارزش - منحصر به فرد بودن این روش در فرضیه وزن‌های نامنظم عناصر زیرساخت و در نتیجه تاثیر آنها بر روند ارزیابی مناطق روستایی تعبیه شده است. وزن عناصر مجزای زیرساخت بسته به نوع فعالیت اقتصادی متفاوت است؛بنابراین، نحوه ترتیب نیز برای هر نوع فعالیت اقتصادی متفاوت خواهد بود.

مقدمه

          به طور گسترده‌ای به رسمیت شناخته شده است که زیرساخت در همه موارد برای رشد و توسعه سطوح محلی و منطقه ای مفید است.سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه می‌تواند رشد اقتصادی بلند مدت را افزایش دهد (رسنزی و رودریگز، 2012) . سطح تجهیزات زیرساخت در یک منطقه نه تنها بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد، بلکه به طور قابل توجهی نیز خلاقیت و فرصت توسعه انواع مختلف کسب و کار را تعیین می‌کند. این وابستگی ظاهرا واضح همیشه برای تایید با مدل‌های آماری یا طبقه‌بندی استاندارد امکان‌پذیر نیست. اکثریت مطالعات تجربی درباره رابطه بینزیرساخت و رشد منطقه‌ای مطالعات اقتصادسنجی هستند (کاداکوا، 2012) . این مطالعهاز ساختار سلسله مراتبی برای نشان دادن و ارزیابی روابط بین زیرساخت و نوع کسب و کار استفاده می کند.توجه خاص به زیرساخت فیزیکی صورت گرفته است که اساس تجهیزات ارضی / مکان است.همچنین زمینه روستایی در نظر گرفته شده است.

         توسعه آهسته عنصر زیرساخت فیزیکی یا حتی فقدان آن برای فعالیت اقتصادی خاص (رشد) مهم است.به عنوان مثال، خدمات پذیرایی نیازمند مدیریت آب و فاضلاب تنظیم شده است.تغییر این وظیفه بهسرمایه گذار، با توجه به هزینه های عملکرد، به طور موثر رشد کارآفرینی را محدود می کند. از سوی دیگر، یک شبکه جاده ای به خوبی توسعه یافته با دسترسی فضایی ضعیف واحد منطقه ای یا محلی، طرح های حمل و نقل را راه اندازی می کند (حامل های خصوصی).

این مقاله در نشریه امرالد منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کارآفرینی در مناطق روستایی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Building entrepreneurial capacity in rural areas The use of AHP analysis for infrastructure evaluation