چکیده

        VANet یک فناوری نوظهور با آینده‌ای امیدوار است که با چالش‌های بزرگی به‌خصوص در حوزه‌ی امنیت روبه‌رو است. در این مقاله، به چارچوب امنیتی VANet در سه قسمت متمرکز می‌شویم. ابتدا یک نمای گسترده از ویژگی‌های امنیتی VANet و چالش‌ها و همچنین نیازمندی‌ها ارائه می‌کنیم. این الزامات باید برای پیاده‌سازی زیرساخت امن VANet با ارتباطات موثر بین بخش‌ها در نظر گرفته شود. جزئیات معماری امنیتی بیان شده و پروتکل شناخته شده استانداردهای امنیتی بیان شده است. در مرحله دوم، طبقه‌بندی جدیدی از حملات مختلف شناخته شده در کارهای گذشته مربوط به VANet و راه‌حل‌های مربوط به آنها، ارائه می‌شود. در مرحله سوم، یک مقایسه بین برخی از این معیارهای امنیتی شناخته شده در VANet انجام می‌گیرد. سپس به مسائل مختلف باز و چالش‌های مرتبط با امنیت VANet می‌پردازیم، که می‌تواند برای استفاده محققان در کارهای آتی کمک‌کننده باشد.

1. معرفی

         هدف VANet، اطمینان از رانندگی امن با بهبود جریان ترافیک و در نتیجه کاهش قابل توجه حوادث رانندگی است. که اخیرا با ارائه اطلاعات مناسب به راننده و یا به وسیله نقلیه حل شده است. بااین حال، هر گونه تغییر این اطلاعات در زمان واقعی ممکن است به شکست سیستم تأثیر بگذارد و امنیت مردم در جاده‌ها را به خطر بیاندازد. برای اطمینان از عملکرد بدون اشکال آن، تامین امنیت این اطلاعات باید جزء اهداف مهم محققان امنیتی قرار گیرد.

         VANET یک کلاس خاص از شبکه تلفن‌همراه Ad-hoc با مسیرهای از پیش تعریف شده (جاده) است. که به روش‌های خاص مدیریتی، واحدهای کنار جاده‌ای (RSUs) متکی است. RSU ها بر کناره‌های جاده برای انجام خدمات خاص قرار گرفته‌اند و OBU ها در وسایل نقلیه موجود در VANET نصب شده‌اند. تمام وسایل نقلیه در حال حرکت آزادانه در شبکه جاده‌ای و ارتباط با یکدیگر و یا با RSUs و وسایل خاص هستند.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان چالش های امنیتی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

VANet security challenges and solutions: A survey