چکیده

      سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID) تکنولوژی به روز و در حال پیشرفتی است. محدودیت های اصلی تکنولوژی RFID موارد امنیتی و حریم شخصی هستند. بسیاری از روش ها، از جمله رمزنگاری، تصدیق و تکنیکهای سخت افزاری،  برای گذر از مشکلات امنیتی و حریم شخصی ارائه شده اند. این مقاله روی پروتکلهای تصدیق یا تایید متمرکز شده است. ترکیب محبوبیت تکنولوژِی RFID و نا امن بودن آن منجر به سیل پروتکلهای مشترک تصدیق شده است. پروتکلهای تصدیق به عنوان کامل، ساده، سبک و فوق سبک طبقه بندی می شوند.  از سال 2002 تا به الان، تحقیقات مهمی انجام شده و پروتکلهای بسیاری نیز عرضه شده اند که برخی از این پروتکلها نیاز به ارتقا دارند. مقاله پیش رو پروتکلهای تصدیق مشترک RFID اخیرا ارائه شده را طبق کلاس تصدیق آن با جزئیات کامل بررسی می نماید.  پروتکلهای که اکثرا  بر اساس امنیت، تکنیک مقایسه شده اند مبتنی بر پروتکل هایی هستند  که  پروتکلهای ارائه شده با آنها و در نهایت، روش های تایید پروتکلها با یکدیگر مقایسه شده اند. نکات مهم این مقایسه در دو جدول تجمیع شده اند.

مقدمه

سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID)

      برای شناسایی اشیا با برچسبی کوچک در حال ایجاد است. این تکنولوژی به عنوان یکی از ضروری ترین تکنولوژی های این چند دهه قلمداد می شود . سیستمهای RFID از یک برچسب، یک برچسب خوان و یک سرور دیتابیس پشت خط تشکیل شده است. برچسب خوان شناساگر های نشگانگر های RFID را خوانده و هویت جستجو ها را برای سرور پشت خط می فرستند. اطلاعات بدست آمده از برچسب ورودی به پایگاه داده پشت خط خواهد بود.

       برچسب ها در سه طبقه بسته به نوع تغذیه آنها دسته بندی میشوند: برچسب های فعال، نیمه فعال و غیر فعال. برچسب های RFID فعال نیازمند یک باتری داخلی برای تغذیه اجزای الکترونیکی خود و تولید سیگنال برای برچسب خوان هستند. برچسب های نیمه فعال و یا به عبارتی نیمه  غیر فعال تنها از قدرت باتری برای روشن کردن مدار میکروچیپ استفاده می کنند و انرژی ساخت سیگنال پاسخ برای برچسب خوان را از سیگنال رادیویی برچسب خوان بدست می اورند. برچسب های غیر فعال تمام انرژی خود را از برچسب خوان بدست می آورند. علاوه بر این برچسب های RFID در سه بازه فرکانسی دسته بندی می شوند: فرکانس ضعیف(125-134KHz) فرکانس بالا(13.56KHz) و فرکانس فوق بالا(860-960KHz)]2[. برچسب های غیر فعال RFID (کم هزینه) که با پهنا های فرکانس فوق بالا کار می کنند امکان نو آوری را در حوزه های کاربرد روزانه، مثل ساخت اکسس کنترل، مدیریت زنجیره تجهیزات و موقعیت یابی کالا ها فراهم کرده اند. استاندارد کد الکترونیکی کالا(EPC) کلاس 1 (C1) نسل دوم(Gen2) مثالی از تکنولوژی های غیر فعال RFID است.

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان پروتکلهای تصدیق در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Structural characterizations of pure SnS and In-doped SnS thin films using isotropic and anisotropic models