مدیران برنامه‌های کاربردی وب به‌طور سنتی، به‌هنگام تقاضای برنامه‌ای بیش از ظرفیت پایگاه‌داده، دو راه بیشتر ندارند: مقیاس‌گذاری با افزایش قدرت سرورهای شخصی، یا مقیاس‌گذاری با اضافه کردن سرورهای بیشتر. برای بسیاری از پایگاه‌داده‌های رابطه‌ای، مقیاس‌گذاری با افزایش قدرت سرورهای شخصی گزینه عملی‌تری بود. اخیرا پایگاه‌داده‌های رابطه‌ای، گزینه‌ی خوشه‌بندی را فراهم نمی‌کردند، درحالی‌که پردازنده و حافظه عرضه شده توسط یک سرور به‌طور مداوم و به‌صورت تصاعدی و بنا به قانون Moore در حال افزایش بود. در نتیجه، مقیاس‌گذاری با اضافه کردن سرورهای بیشتر نه‌تنها عملی نیست بلکه لازم هم نیست. 

         بااین‌حال، زمانی‌که حجم‌کار پایگاه‌داده از برنامه‌های کلاینت سرور درحال اجرا به پشت دیوار آتش برنامه‌های کاربردی وب با دامنه بالقوه جهانی منتقل می‌شود، پشتیبانی از حجم‌کار و دسترسی به نیازمندی‌ها بر روی تک سرور به‌طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. علاوه براین، برنامه‌های کاربردی اینترنت اغلب در معرض رشد غیرقابل پیش‌بینی و عظیمی در حجم‌کار هستند: بنابراین برای یک نرم‌افزار، "go viral" امکان‌پذیر می‌شود و به‌طور ناگهانی رشد نمایی در تقاضا را تجربه می‌کند. نقطه شیرین اقتصادی برای سخت‌افزار کامپیوتر و الزامات رشد فزاینده‌ای در خوشه‌های سرور به جای تک سرور داشته است. بنابراین یک راه‌حل مقیاس‌پذیر برای پایگاه‌داده  ضروری به نظر می‌رسد. 

          برای پرداختن به خواسته‌های برنامه‌های کاربردی در مقیاس وب، نسل جدیدی از پایگاه‌داده‌های رابطه‌ای توزیع‌شده پدید آمدند. در این فصل، معماری این سیستم پایگاه‌داده توزیع شده بحث شده است. 

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان پایگاه داده توزیع شده در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Distributed Database Patterns