چکیده 

     بحران انرژی و معضلات زیست محیطی موجب پذیرش وسایل نقلیه برقی به عنوان یک گزینه حمل و نقل جایگزین در وسایل نقلیه احتراق داخلی متداول شده است. اخیرا، ارائه مفهوم شبکه هوشمند در شبکه هوشمند موجب ارائه نقش وسایل نقلیه برقی به شکل تکنولوژی وسیله نقلیه به شبکه شده است. تکنولوژی وسیله نقلیه به شبکه موجب تبادل انرژی دو سویه بین وسایل نقلیه برقی و شبکه انرژی می شود که موجب ارائه خدمات متعدد در شبکه انرژی مانند تنظیم شبکه انرژی، ذخیره چرخان، اصلاح بیشینه بار، تعدیل بار و جبران توان راکتیو می شود. با توجه به این که پیاده سازی تکنولوژی وسیله نقلیه به شبکه به عنوان یک مسئله تعهد واحد پیچیده با اهداف و محدودیت های متناقض شناخته می شود، تکنیک های بهینه سازی به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاله به بررسی این چارچوب، مزیت ها و چالش های تکنولوژی وسیله نقلیه به شبکه می پردازد. این مقاله همچنین تکنیک های اصلی بهینه سازی را جهت دستیابی به اهداف مختلف وسیله نقلیه به شبکه با حل محدودیت های مختلف ارائه می کند. 

1- مقدمه 

     بخش حمل و نقل دارای بیشترین سهم از رشد مصرف کل انرژی در جهان می باشد. سهم عمده رشد مصرف انرژی در بخش حمل و نقل ناشی از رشد جمعیت و رشد بالای اقتصادی است. افزایش سریع تقاضای انرژی منجر به انتشار بیش از حد دی اکسید کربن و بحران انرژی خواهد شد. در بسیاری از کشور ها، طرح های تعدیلی جهت دستیابی به هدف کاهش مصرف انرژی و یکی از مهم ترین رویکرد ها در برقی کردن حمل و نقل ارائه شده اند. 

    وسیله نقلیه برقی به عنوان یک گزینه حمل و نقل جایگزین محسوب می شود که گاز های با خروجی صفر را منتشر کرده و حداقل صدا را ایجاد می کند. EV از موتور برقی و انرژی باتری برای نیروی محرکه استفاده می کند که دارای بهره وری بیشتر و هزینه عملیاتی کمتر در مقایسه با وسیله نقلیه موتوری احتراق داخلی معمول است. توسعه پیوسته باتری لیتیوم یونی و تکنولوژی شارژ دهی سریع به عنوان عوامل تسهیل کننده اصلی برای EV در آینده نزدیک به شمار می آید. با این حال، صنعت EV در حال حاضر مواجه با محدودیت های بسیار زیادی مانند قیمت اولیه بالا، تاسیسات شارژ کنندگی محدود، محدوده رانندگی کم و زمان شارژ دهی مجدد باتری به مدت زیاد است. علاوه براین، اتصال EV در شبکه انرژی جهت دریافت شارژ دارای پیامد های منفی بر روی عملیات شبکه انرژی است. 

-این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان وسایل نقلیه برقی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Integration of electric vehicles in smart grid: A review on vehicle to grid technologies and optimization techniques