چکیده

          اشتیاق زیادی نسبت به وب ‌سرویس‌ها در جهان امروز وجود دارد. وب سرویس‌ها از اینترنت برای ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی متصل از طریق شبکه استفاده می‌کنند. آزمون وب سرویس چالشی است که یک درخواست‌کننده‌ی سرویس کد منبع را ندارد و به‌نوعی نیاز به تست کامل تاثیر تغییرات در نرم‌ افزار دارد. تست رگرسیون یکپارچگی نرم‌ افزار را تایید می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تغییرات خطا های نرم ‌افزار جدید معرفی شده است. روش ما شامل تجزیه فایل WSDL XML برای استخراج اطلاعات مربوط به نام عملیات، پیام‌های ورودی و پیام ‌های خروجی است. هر دو فایل اصلی و تغییریافته‌ی XML برای وب سرویس برای استخراج اطلاعات مربوطه ‌ی خود از نوع پورت و عنصر پیام WSDL تجزیه شده است. پس از آن، یک جدول هش از اطلاعات استخراج شده برای هر دو WSDL اصلی و دلتا ایجاد شده است. جداول هش به یک مقایسه‌کننده به عنوان ورودی وارد می‌شود، پس از آن جداول هش مقایسه شده و تغییرات عملیات را به‌ صورت خروجی تولید می‌کند. در مرحله‌ی آخر آزمون موارد برای تست رگرسیون از وب سرویس‌های تغییر یافته انتخاب خدمات بر اساس تغییرات در عملیات ارائه شده توسط مقایسه کننده انتخاب می‌شود.

مقدمه

           اشتیاق زیادی برای وب سرویس ‌ها در جهان امروز وجود دارد. وب سرویس‌ها از اینترنت برای ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی متصل از طریق شبکه استفاده می‌کنند. وب سرویس در اصل یک سیستم نرم ‌افزاری است که عملکرد سازگاری برای حمایت از تعامل ماشین به ماشین برای انتقال داده ‌ها در یک شبکه از خود نشان می‌دهد [1]. آن‌ها برنامه ‌های کاربردی استاندارد وب هستند که مشخصات آنها در دایرکتوری UDDI که با دیگر برنامه ‌های کاربردی وب به‌ منظور تبادل اطلاعات ارتباط برقرار می‌کنند انتشار شده است. وب سرویس ‌ها از پنج استاندارد اصلی برای برقراری ارتباط در طول شبکه استفاده می‌کنند: زبان توصیف وب سرویس ‌ها (WSDL) ]3[، زبان توسعه ‌یافته‌ی (XML)، پروتکل انتقال متن (HTTP)، پروتکل ساده دسترسی به شی (SOAP) ]2[ و توضیحات جهانی، کشف و یکپارچه ‌سازی (UDDI). 

           وب سرویس‌ها دارای یک درخواست‌کننده‌ی سرویس و ارائه‌دهنده‌ی خدمات است. نرم‌ افزاری که داده درخواست می‌کند درخواست‌کننده‌ی سرویس نامیده می‌شود و نرم ‌افزاری که درخواست درخواست‌کننده را پردازش می‌کند و داده را ارائه می‌کند ارائه‌ دهنده‌ی خدمات نامیده می‌شود. کد منبع برای وب سرویس با ارائه ‌دهنده‌ی خدمات است. درخواست‌کننده‌ی سرویس تنها WSDLدارد. بنابراین، هر زمان که یک تغییر در وب سرویس رخ می‌دهد، تست مجدد وب سرویس مورد نیاز است. تست یک چالش برای درخواست‌کننده‌ی سرویس است همان‌طور که کد منبع را ندارد و نیاز به تست کامل تاثیر تغییرات در درخواست خود را دارد. وب سرویس‌ها رابط گرافیکی کاربر ندارد. در عوض، آنها از یک رابط برنامه ‌ریزی برای تبادل پیام استفاده می‌کنند[7].

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان وب سرویس ها در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Test Case Selection for Regression Testing of applications using Web Services based on WSDL Specification changes