چکیده

            در حالی که مهندسی نیازمندی های سیستم های معاملاتی با هدف کشف عملکرد سیستم در نظر گرفته می شود، مهندسی نیازمندی های انبار داده ها قصد دارد محتوای اطلاعاتی انبار داده را کشف کند. اگر چه مفاهیم اهداف، تصمیمات، فرآیندهای کسب و کار، رویدادهای تجاری برای تعیین زمینه برای کشف اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است، این حرکت از جهت به دست آوردن اطلاعات مربوط، بدون هدف و بدون قابلیت پی گیری اطلاعات می باشد. ما چهار تکنیک استخراج را پیشنهاد می کنیم که از نگرانی های مدیر در طول تصمیم گیری استنباط می شوند و راهنما و قابلیت پی گیری را فراهم می کنند. اینها یک مجموعه از این فرم را تشکیل می دهند که هر یک مجموعه اطلاعات کشف شده را تقویت می کند. در نتیجه، امکان از دست دادن الزامات از دست رفته کاهش می یابد در نتیجه برای مهندسی نیازمندی های موثرتر ساخته می شود.

1. مقدمه

        در سال های اخیر توجه زیادی به مساله مهندسی نیازمندی های انبار داده معطوف شده است. یک تفاوت اساسی بین مهندسی نیازمندی های سنتی و مرسوم، RE، برای سیستم های معاملات و همچنین برای انبارداری داده وجود دارد. سابقا به دنبال کشف قابلیت های سیستم می باشد. این قابلیت کشف شده در سیستم ساخته می شود و یا عملیاتی می شود. در مقابل، مشکل DWRE تعیین محتوای اطلاعاتی انبار داده ها می باشد. این اطلاعات باید به صورت چند بعدی شکل بگیرد. بنابراین، DWRE با هدف تعیین حقایق و ابعاد که شامل انبار داده می شود، شکل می گیرد.

           علاقه زیادی به سیستم های تبادلی روی تمرکز [ ۱، ۲ ] و تکنیک های سناریوی محور وجود دارد [ ۳، ۴ ]. اینها با هم جفت شدند تا تکنیک جفت شدگی هدف - سناریو [ ۵، ۶ ] را به دست آورند. جهت گیری هدف از ابزار برای کاهش اهداف استفاده می کند و سلسله مراتب اهداف را شناسایی می کند که قرار است در سیستم عملیاتی شود. عدم توجه نزدیک به جنبه های داده / اطلاعات در جهت هدف قرار می گیرد. جهت گیری سناریو، عملکرد و تغییرات آن را با شناسایی تعامل معمول بین سیستم و کاربر نشان داده می شود. با وجود اینکه داده های نمونه بر روی رابط کاربر سیستم جریان می یابند، تمرکز روی جنبه های داده نیست؛ داده ها و مدل سازی آنها در RE سناریوی گرا نادیده گرفته می شوند. اتصال به سناریو هدف اجازه می دهد تا یک سناریو برای یک هدف از سلسله مراتب هدف ایجاد شود. در نتیجه، تغییرات اهداف کشف می شود. با توجه به این تغییرات، هر گونه عملکرد جدید نشان داده شده توسط سناریو در سلسله مراتب هدف معرفی شده است. بنابراین، یک سیستم همکاری متقابل برای توسعه اهداف سیستم به وجود آمده است. باز هم توجه کنید که داده ها به طور عمده نادیده گرفته می شوند.

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان نیازمندی های اطلاعاتی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

A multifactor approach for elicitation of Information requirements of data warehouses