چکیده

         جامعه معاصر به سرعت در حال تحول است، حقیقتی که در حال ایجاد تغییرات عمده ای در داخل خود است. این تغییرات ناشی از رقابت موجود برای حکومت بر مردم است(اروپایی و جهانی شدن) و خروج از مشکلات جدید جامعه (فرهنگی ،اجتماعی،اقتصادی و محیطی)که مسئولان جامعه باید با آنها رو در رو شوند و در زمان مناسب به حل آنها بپردازند. در این تحقیق ما تحلیل نوآوری جامعه را به عنوان روشی برای حل مشکلات ارائه می دهیم. بدین ترتیب،ما تحلیل و بررسی نظری برای مفهوم نوآوری جامعه انجام خواهیم داد، یکپارچگی این مفهوم در مدل حاکمیت شرکتی در بخش عمومی، ایجاد یک تحلیل و بررسی مقایسه ای بین نوآوری اجتماعی شرکتی انجام شده در بخش عمومی انگلستان و نوآوری اجتماعی شرکتی انجام شده در بخش عمومی رومانیایی ها تا به این جا. همچنین، ما می خواهیم به عنوان یک مدل هماهنگی از حکومت عمومی رومانیایی ها، مدل نوآوری عمومی شرکتی را بعنوان یک جایگزین برای سیستم های قدیمی هماهنگی و بعنوان یک راه برای تشریح مدیریت جدید جامعه معرفی کنیم و آن را ترویج دهیم.

1. مقدمه

         حکومت جامعه مسئول اداره امور جامعه است، باید نیاز ها را ببیند و مشکلاتی که شهروندان آن با آنها مواجه اند، رفع نماید. با توجه به زمینه اجتماعی فعلی، که در یک حرکت مداوم قرار دارد، مسئولین جامعه و موسسات اغلب با چالش ها و/یا مشکلات جدید مواجه هستند و یا مجبورند راه حل های جدیدی را برای مشکلات قدیمی که هنوز حل نشده، پیدا کنند. اثبات شده که در این شرایط، مدل های کلاسیک برای هماهنگی حکومت جامعه بی اثر هستند و در پاسخگوئی به مشکلات رایج جامعه(فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی) و چالش های رایج آن(اروپایی و جهانی شدن) ناتوانند و به این دلیل است که ما به مفید بودن این رویکرد اعتقاد داریم تا پیاده سازی یک مدل جدید از هماهنگی را ترویج دهیم – مدل نوآوری اجتماعی شرکتی.

1.1 نوآوری اجتماعی شرکتی

        نوآوری اجتماعی (Social innovation : SI) یک مفهوم نسبتا جدید است که، هرچند به گفته زمفیر(2009): "به عنوان یک رشته مجزا از مشکلات علمی اولیه است که در قرن بیستم پدید آمده است"، در اواخر دهه 90 رایج گردید، اوایل 2000 و به عنوان یک پاسخ به یک مسئله جدید اجتماعی ظهور کرد، تا راه حلی برای مشکل اجتماعی شود و یا تلاشی در جهت بهبود کیفیت راه حل های موجود باشد. طبق گفته نویسندگان پفیتزر و باکستِت (2013)، ما به نوآوری نیاز داریم تا خدمات مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه بیشتری ایجاد کنیم. ما به نوآوری نیاز داریم تا غذای مقوی را به هر گوشه زمین برسانیم. ما به نوآوری نیاز داریم تا نتایج تحصیل افراد را بهبود بخشیم. و بیشتر از همه، ما به نوآوری نیاز داریم تا جلوی گرم شدن زمین را بگیریم. بنابراین، نوآوری اجتماعی در بخش عمومی ممکن است کلید حل چالش های اجتماعی و محیطی که در حال حاضر در جامعه می بینیم باشد. 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان نوآوری اجتماعی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Corporate Social Innovation in The Romanian Public Sector